سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: يکی از متهمان حوادث بعد از انتخاب امروز آزاد می‌شود، ايلنا

- دادگاه ابطحی اين هفته برگزار می‌شود
- به کليه مامورين که در دستگيری و تحقيقات نقش دارند ابلاغ کرديم که پس از دستگيری مکلف هستند اين موضوع را به اطلاع خانواده بازداشت شدگان برسانند


ايلنا:دادستان تهران از آزادی يکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا عباس جعفری دولت آبادی در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست ناحيه دو دادسرای تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اينکه با توجه به اينکه شما در صحبت‌های امروز خود بر رعايت قانون حفظ حقوق شهروندی تاکيد کرديد آيا در اين مدت قانون حفظ حقوق شهروندی رعايت شده است گفت: يکی از محورهايی که در بازداشت افراد مطرح است اطلاع رسانی سريع به خانواده‌های آنان است ما به کليه مامورين که در دستگيری و تحقيقات نقش دارد ابلاغ کرديم که پس از دستگيری مکلف هستند اين موضوع را به اطلاع خانواده بازداشت شدگان برسانند اين حق خانواده‌هاست که از اين موضوع آگاه بوده و به دنبال افراد خود در جای ديگر نگردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان تهران تاکيد کرد: طبيعتا اجرای قوانينی که مستلزم آموزش بيشتر است کمی زمان می‌برد اما همانطور که گفتم قانون اجرای حقوق شهروندی يکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ايران است و اميدوارم ذره ذره مردم شاهد اجرای اين قانون باشد.
وی در پاسخ به اين پرسش که برخی از زائرين سفر حج مواد مخدر با خود حمل می‌کند که وجهه جمهوری اسلامی را خدشه‌دار می‌کند آيا دستگاه قضايی برخوردی با آنان خواهد کرد گفت: ما اخباری داشتيم که افرادی به خود اجازه می‌دهند در سفرهای معنوی و حتی سفرهای خارجی چهره نظام را مخدوش کند به همين دليل به قضات دادسراهايمان در آنجا اعلام کرديم که کسانی که با خود مواد حمل می‌کنند حتما بدانند طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد و از سفر باز می‌مانند.
جعفری دولت آبادی تصريح کرد: اين امر را به صورت رسمی اعلام می‌کنم چه اشخاصی که عازم سفرهای خارجی خصوصا سفرهای معنوی هستند سياست جديد دادسرا اين است که با کسانی که وجوه و حيثيت ايران را در خارج از کشور خدشه دار می‌کند مطمئنا باشند که به آنان سخت‌گيری خواهدشد و توصيه می‌کنيم که قبل از اينکه گرفتار ماموران شوند از اين کار خود جلوگيری کنند مانند همان فردی که شب گذشته بازداشت، ممنوع الخروج و از سفر حج باز ماند.
خبرنگاری با اشاره به برخی مسايل مطرح شده در خصوص برگزاری راهپيمايی‌های ۱۳ آبان از دادستان تهران سوال پرسيد که آيا دادستانی برای برگزاری مراسم فردا تدابير خاصی در نظر گرفته است يا خير که دولت آبادی در پاسخ اين خبرنگار گفت: فردا يک روز تاريخی و نماد مبارزه با آمريکاست و از مردم سلحشور ايران می‌خواهيم در اين راهپيمايی با شکوه شرکت کنند.
وی به بيان چند تذکر پرداخت و گفت: از مردم می‌خواهيم مراقب طرح شعارهای انحرافی در اين روز باشند و به خانواده‌ها نيز توصيه می‌کنيم که ممکن است افرادی بخواهند در نظم عمومی جامعه اخلالی بوجود آورند قطعا مراقب بوده و خود پيشگيری کنند و از مامورين خود می‌خواهيم کسانی که به امنيت جامعه و عواملی که اخلال ايجاد می‌کنند صددرصد برخورد کنند.
دولت آبادی در خصوص برگزاری دادگاه‌های برخی از چهره‌های سرشناس سياسی که به صورت غير علنی برگزار شد نيز گفت: اصل بر علنی بودن دادگاه‌هاست در اين امر هم در قانون اساسی و هم درقانون آيين دادرسی کيفری آمده است مگر اينکه قاضی تشخيص به غير علنی بودن جلسه دادگاه دهد. در اين موارد که اخيرا پرونده‌هايشان رسيدگی شده قاضی پرونده تشخيص به غير علنی دادگاه داده است.
وی در پاسخ به اين پرسش که پرونده چه اشخاصی به صورت غير علنی بر گزار شده است اظهار داشت: دادگاه بهزاد نبوی و هنگامه شهيدی يک جلسه برگزار شده و جلسه بعدی آن هم در همين هفته خواهد بود. دادگاه آقای ابطحی نيز همچنين در اين هفته برگزار خواهدشد.
وی در پاسخ به اين پرسش که آيا پرونده تاج‌زاده در اين هفته برگزار خواهد شد گفت: بعيد می‌دانم که اين هفته برگزار شود.
دادستان تهران در پاسخ به اين پرسش که آيا پرونده‌ای در دادستانی مانند که به دادگاه ارسال نشده است اظهار داشت: تعدادی از پرونده‌هايی که متهمانشان در زندان هستند طبق قول داده شده در روند پرونده آنها تسريع کرديم. حدود ۲۰ پرونده در هفته گذشته آماده و به دادگاه ارسال شده است تعداد ديگری آماده شده و اميدواريم در هفته آينده به دادگاه ارسال شود.
وی تاکيد کرد: سياست ما ارسال پرونده‌ها به ويژه پرونده‌های زندانيان به دادگاه است ديدارهايی که در زندان با متهمان انجام می‌دهيم بيشتر با همين نوع متهمان است تا بلکه پرونده آنان تعيين تکليف شده و خانواده‌هايشان يک جواب روشنی از دستگاه قضايی بگيرند.
دادستان تهران در پاسخ به اين پرسش که چند پرونده همچنان در دادسرا باقی مانده است گفت: به صورت تخمينی ۲۰ پرونده ديگر که مربوط به زندانيان است همچنان باقی مانده است بنای ما به اطلاع رسانی دقيق است و هر پرونده‌ای که به دادگاه ارسال شود و يا هرزندانی که آزاد شود حتما اعلام خواهيم کرد.
وی از آزادی يکی از بازداشت شدگان حوادث اخير در امروز خبر داد وگفت: اين شخص چون تحقيقات از وی تکميل شده و نيازی به ادامه بازداشت او نيست حتما در امروز آزاد خواهد شد.
دادستان تهران در پاسخ به اين پرسش که آيا اين شخص بهزاد نبوی است،گفت: خير ايشان هنوز دادگاهشان به اتمام نرسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016