یکشنبه 17 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمپانی آپوکاليپس فيلمز: شرايط همکاری ‌و حضور بين المللی جعفر پناهی فراهم شود، پويا خبر

در سال های اخير ايران سازنده برخی از تحسين برانگيزترين فيلم های دنيا بوده و جعهر پناهی سهم بزرگی در دستاوردهای سينمای ايران داشته است. در واقع، هيچ ترديدی نيست که وی اينک يکی از با استعدادترين سينماگران دنياست

پويا خبر – پاريس

تهيه کننده ‌کمپانی آپوکاليپس فيلمز با ارسال نامه ای به خانه سينما خواستار رفع مشکلات موجود و امکان حضور پناهی در ساخت آخرين محصول اين شرکت شد
در متن اين نامه آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای عسگر پور عزيز
مدير عامل خانه سينما
با حيرت بسيار آگاه شديم که فيلمساز معتبر جعفر پناهی از مسافرت به خارج محروم شده است . آقای پناهی تهران را به قصد ملاقاتی با ما در پاريس برای گفتگو درباره شرکتش در پروژه آينده ما ترک می کرد که گذرنامه اش در فرودگاه ضبط شد . ما اين نامه را به اين نيت می نويسيم که محترمانه تقاضا کنيم گذرنامه آقای پناهی به وی بازگردانده شده و هيچ گونه ممنوعيتی بر آزادی مسافرت او اعمال نشود .
در سال های اخير ايران سازنده برخی از تحسين انگيزترين فيلم های دنيا بوده و جعفر پناهی سهم بزرگی در دستاوردهای سينمای ايران داشته است . در واقع ، هيچ ترديدی نيست که وی اينک يکی از با استعدادترين سينماگران دنياست و ايران به راستی بايد به دستاوردهای او ببالد . جامعه جهانی سينما بدون فيلم های او و کارهای ساير فيلمسازان ايرانی احساس فقر خواهد کرد .
پروژه ما دعوتی است از جمعی از بهترين فيلمسازان دنيا که هر يک فيلم بلندی از يک مجموعه را بسازند ، فيلمسازانی از آسيا ، اروپا و امريکای شمالی دعوت ما را پذيرفته اند و برای ما اهميت فراوان دارد اگر فيلمسازی از خاورميانه هم به اين جمع بپيوندد . ما افتخار خواهيم کرد اگر اين فيلمساز جعفر پناهی باشد .
نگرانی عميق ما به اين دليل است که آزادی حرکت ، يکی از اساسی ترين حقوق انسانی از وی سلب شده است . جعفر پناهی تنها نيست . اخيرا خانم فاطمه معتمد آريا و اقای مجتبی مير تهماسب هم از سفر بازداشته شدند .
جعفر پناهی هيچ گناهی مرتکب نشده ، و برای ما دشوار درک کنيم اين محدوديت تحميل شده بر او چه حاصلی می تواند داشته باشد جز اينکه به شان ايران در صحنه بين المللی فيلم لطمه بزند و حتی بر درک دنيا از جمهوری اسلامی ايران تاثير ناخوشايند بگذارد .
ما اميدواريم در وضعيت آقای پناهی به سرعت و به درستی تجديد نظر شود . ما انتظار بينش عميق تری داريم .

با صميميت
اليور دانگی
از طرف کمپانی آپو کاليپس فيلمز

رو نوشت جعفر پناهی جهت استحضار


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016