جمعه 22 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شب شعر ويدا فرهودی همراه با سنتور روزبه مطيعا در پاريس، سه شنبه ١۷ نوامبر

سه شنبه ١۷ نوامبر ۲٠٠٩
ساعت ١٩

شب شعر و موسیقی در پاریس

ویدا فرهودی
سرایندۀ عشق و آزادی


ویدا فرهودی در تهران چشم به جهان گشوده و از دانشگاه تهران در رشتۀ علوم سیاسی فارغ تحصیل شده، ولی سرنوشت او را به راه شعر و ادب کشانده است . ویدا که از سال ١٩٩٩در فرانسه زندگی می کند، همواره دل نگران دردهای مردم میهنش باقی مانده و سرچشمه های ذوق و الهام پایان ناپذیرش جویبارهای خشم و خروش او را بر ضّد « وهم»، ریاکاری و تاریک اندیشی سیراب کرده است. ویدا همچنین سرایندۀ عشق، مهربانی و دوستی بویژه در حق جوانان به بند کشیده، به خون خفته و آزار دیدۀ میهنمان است.
ویدا فرهودی در میان شاعران معاصر ایران جایگاه ویژه ای دارد، زیرا در عین پایبندی به شیوه های شعر و شاعری پیشین و بویزه غزل، شاعر زمانۀ خویش است، زنی تجدد خواه، آزاده و متعهد است، سخنگوی دل های پر خون و سرهای پر شور مردم ایران است و حرف برای گفتن بسیار دارد. می توان گفت که ویدا فرهودی در وفاداری به شیو ه های کهُن شعر فارسی ولی در اصرار به بیان دردهای ایران امروز و آرزوهای فردای بهترش نوعی پیوستگی ایرانی همیشه پاینده و پا برجا را نمایندگی می کند.
همراه با معرفی مجموعه شعر جدید "سکوت اگر که بشکند" ٢٠٠٩ انتشارات گردون-آلمان

روزبه مطیعا؛ استاد سنتور

روزبه مطیعا که بتازگی از ایران راهی فرانسه شده تا شناخت و تجربه های فراوان خود را ژرفتر سازد، از هم اکنون از سوی موسیقی شناسان استاد مسلم سنتور شناخته شده است. او نیز مانند ویدا فرهودی که به خواست دل راه هنر را پیشه کرده، از دوازده سالگی وقت و نیروی خود را به فراگیری و نوازندگی سنتور اختصاص داده و نزد استادان بزرگ سنتور مانند فرامرز پایور و اردوان کامکار تعلیم دیده است. روزبه فارغ تحصیل دانشگاه هنر تهران است و در ایران و فرانسه تجربه های فراوانی را در زمینۀ بداهه نوازی، تصیف قطعه های موسیقی تلفیقی آزموده است. آو نیز مانند ویدا پایبند به میراث فرهنگی نیاکان خود است و در عین حال می کوشد به خلاقیت های جدید و اصیل و آزمایش های متهورانه در زمینۀ موسیقی تلفیقی دست یازد.

انجمن نامه های ایرانی - پاریس

Lettres Persanes
La Maison des Associations du 12ème
181, avenue Daumesnil, 75012 Paris M° Daumesnil
Réservations: lettrespersanes@wanadoo.fr 0146633379
Spécialités iraniennes.
Entrée
8 €



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016