شنبه 23 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت سلمان سيما، فعال دانشجويی و از اعضای ستاد شهروند آزاد (مطالبه‌محوران حامی مهدی کروبی)

سلمان سيما، از فعالين دانشجويی شناخته شده‌ی دانشگاه آزاد، صبح امروز شنبه، بازداشت شد.
به گزارش بامدادخبر، سلمان سيما، که از زمان آغاز سال تحصيلی جديد و همزمان با افزايش دامنه‌ی اعتراضات در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد، به ويژه دانشگاه محل تحصيلش، واحد تهران مرکز، بارها مورد تهديد و احضار نيروهای امنيتی قرار گرفته بود، صبح امروز در هنگام خروج از منزل، توسط مامورانی که در مقابل منزل، انتظار او را می‌کشيدند، بازداشت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران، پس از بازداشت سيما، با ورود به خانه، مقداری از لوازم شخصی از جمله کامپيوتر او را با خود بردند.
اين درحالی است که تلاش‌های نيروهای امنيتی برای بازداشت اين فعال دانشجويی عضو سازمان دانش‌اموختگان ايران، در طول هفته‌ی گذشته ناکام مانده بود.
به گفته خواهر سلمان سيما، در حکم بازداشت وی، محل انتقالش، بند ۲۰۹ زندان اوين عنوان شده بود. ماموران همچنين به خانواده او گفته‌اند، جهت پيگيری وضعيت فرزندشان به شعبه ۴ بازپرسی امنيت دادگاه انقلاب به رياست بازپرس اميرخانی مراجعه کنند.
سلمان سيما در تيرماه ۸۷ نيز از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده و بيش از ۴۰ روز در بند ۲۰۹ به سر برده بود.
گفتنی است سلمان سيما، از اعضای فعال ستاد شهروند آزاد (مطالبه‌محوران حامی مهدی کروبی)، در انتخابات گذشته بود که هم‌اکنون عبدالله مومنی رييس و چند تن از ديگر از اعضای خود را در بازداشت نيروهای امنيتی می‌بيند.
همچنين، همزمان با مراسم سالروز ۱۳ آبان، فرزاد اسلامی، ديگر فعال دانشجويی دانشگاه آزاد، با هجوم نيروهای امنيتی به منزلش بازداشت شده بود که اينک با بازداشت سلمان سيما، تعداد فعالين بازداشت‌شده‌ی دانشگاه آزاد به دو تن رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016