جمعه 29 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از تکرار فجايع دهه شصت جلوگيری کنيم، سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

دادگستری کل استان تهران طی اطلاعيه‌يی از صدور احکام در مورد ۸۹ نفر از بازداشت‌شدگان تظاهرات اعتراضی مردم پس از انتخابات، در ماه‌های اخير، خبر داده است. بر طبق اين اطلاعيه پنج نفر به اتهام وابستگی به سازمان‌های سياسی به اعدام و ۸۱ نفر به حبس از شش ماه تا ۱۵ سال محکوم شده‌اند. دادستانی از انتشار نام محکومين خودداری کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين در نامه عده‏ای از روشنفکران کردستان ايران به دبيرکل سازمان ملل ، از محکوميت دوازده نفر ديگر دانشجو، روزنامه‎نگارو روشنفکر کُرد به نامهای ۱- شيرکو معارفی ۲- حبيب لطيفی۳- زينب جلاليان ۴- رمضان احمد ۵- فرهاد چالش ۶ - رستم ارکيا ۷ - فصيح ياسمنی۸- رشيد آخکندی ۹- علی حيدريان ۱۰- فرهاد وکيلی ۱۱- حسين خضری ۱۲- فرزاد کمانگر در زندان‎های کردستان و ساير زندان‌های ايران به اعدام ، نام برده شده است. روز چهارشنبه بيستم آبان ۱۳۸۸ نيز احسان فتاحيان زندانی سياسی و از فعالان وابسته به کومه‌له در زندان سنندج به دار آويخته شد.
گسترش جنبش اعتراضی و مقاومت مردم در مقابل دولت پس از کودتای انتخاباتی، حکومت اسلامی را با يکی از بحرانی‌ترين دوران حيات خود مواجه کرده است. حکومت در مقابله با اين بحران، به سرکوب گسترده متوسل شده و با دستگيری و شکنجه و زندان و صدور احکام اعدام در پی شکستن مقاومت مردم و خاموش کردن صدای اعتراض آنها است. خشونتی که مشابه آن در زمان حيات خمينی، در دهه شصت، بر عليه هزاران‌تن از مبارزين راه آزادی و دمکراسی پيش گرفته شد. اکنون نيز حکومت می‌کوشد تا با تشديد سرکوب و اعدام آزاديخواهان، مردم را از ادامه راهی که برگزيده‌اند، به هراساند و آنان را به خانه‌ها بازگرداند.
کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران، ضمن محکوم کردن احکام صادره از سوی بيدادگاههای حکومت اسلامی، خواهان ابطال اين احکام و آزادی تمامی دستگير شدگان ماه‌های اخير و همه زندانيان سياسی است.
ما از همه نيروهای چپ، مترقی و آزادی‌خواه دعوت می‌کنيم تا در همکاری با يکديگر، با تمام توان به احکام ناعادلانه بيدادگاههای حکومت اسلامی اعتراض کرده و توجه رسانه‌ها، افکار عمومی، سازمان‌های غيردولتی بين‌المللی و دولت ها در سراسر دنيا را بر عليه اعدام‌ها جلب کرده و بکوشيم تا از تکرار فجايع مشابه دهه شصت جلوگيری کنيم.
تشديد مبارزه و مقاومت در مقابل سرکوب و اعتراض به اقدامات جنايتکارانه حکومت، در داخل و خارج از ايران، موثرترين راه در عقب راندن حکومت اسلامی و جلوگيری از کشتار آزاديخواهان می باشد. با فشردن صفوف خود، مبارزه برای پايان دادن به کشتار و نظامی که در آن قتل و کشتار "قانونی" است، تقويت کنيم.

کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
۲۹ آبان ۱۳۸۸ - ۲۰ نوامبر ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016