شنبه 30 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدایی نماینده تهران: کسانی که مردم را ازهدفمندکردن یارانه‌ها می‌ترسانند خائنند و باید محاکمه شوند، جهان نیوز

fadayee-hadafman-mohakeme.jpg
اگر برای اجرای لایحه هدفمندکردن یارانه ها نتوانیم بستر و زمینه‌های اجتماعی لازم را فراهم کنیم طرح‌های ساده هم قابل اجرا نیست .

به گزارش جهان نیوز دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به لایحه هدفمند‌سازی یارانه‌ها اظهار داشت: 50 سال اقتصاد ما دچار بیماری شده است و بسیاری از مسئولان متوجه این امر بودند ولی فقط مثل خانه‌ای که در حال خراب شدن است به آن تیرک می‌زنند، به اقتصاد تیرک زدند هرچند راه‌حل را می‌دانستند ولی به دلیل ترس از عدم رأی‌آوری در انتخابات آن را اجرا نکردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسین فدایی افزود: براساس برآوردی که کارشناسان گذشته و حال دارند اگر روال مصرف انرژی را چون گذشته ادامه می‌دادیم باید روزی 95 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کردیم در حالی که امروز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان به 65 میلیون لیتر رسیده است.

وی با تأکید براینکه در نهایت بعد از این همه سال به اصلاح‌ قیمت‌ها روی‌ آورده‌ایم، بیان داشت: تمام کارشناسان با هر نظر سیاسی و کارشناسی معتقدند چاره‌ای جز اجرای لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها نداریم از همین‌رو قطعاً کسانی که مردم را از آن می‌ترسانند به نظام خیانت می‌کنند که باید به این مسئله رسیدگی و عاملان آن محاکمه شوند.

این نمینده مجلس گفت: از آنجایی که اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها آثار اقتصادی گسترده‌ای دارد بنابراین نیازمند وفاق ملی هستیم و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و حداقل در این شرایط فتنه باید درون اصولگرایی یک وفاقی صورت گیرد هرچند متأسفانه فضا و مقدمات خوب نیست و بسیاری از اخبار و اطلاعاتی که به مردم داده می‌شود غلط است.

فدایی در خصوص نظر مجلس و دولت در اجرا و نحوه مدیریت لایحه هدفمندسازی یارانه‌‌ها، خاطرنشان کرد: هنوز در اجرا و مدیریت صحنه بین دولت و مجلس اختلاف‌نظر وجود دارد که نهایی نشده است؛ از همین‌رو هیئتی برای این موضوع تشکیل شده است که تا هفته آینده این تفاهم صورت گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016