شنبه 7 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمشيد زارعی فعال مدنی آذربايجانی برای اجرای حکم به زندان تبريز منتقل شد، ساوالان سسی

ساوالان سسی : جمشيد زارعی فعال شناخته شده آذربايجانی در تبريز روز يکشنبه ۱ آذر ٨٨ بازداشت و جهت اجرای حکم حبس شش ماهه به زندان تبريز منتقل شد.

زارعی ۲۱ ارديبهشت ۸۷ به همراه چند تن ديگر در تبريز بازداشت و پس از تحمل سه ماه بازداشت موقت به قيد وثيقه از زندان آزاد شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شعبه دوم دادگاه انقلاب تبريز به رياست قاضی بيات در ۱۲ آبان ۸۷ جمشيد زارعی، اميرمحمد بنای سابق، احد رضوی و بابک حسينی مقدم از فعالين آذربايجانی در تبريز هر کدام به شش ماه حبس تعزيری محکوم کرده بود. اين حکم در ۲۰ بهمن ۸۷ در شعيه چهارم تجديد نظر استان آذربايجانشرقی تاييد شد.

بر اساس حکم صادره اتهام اين فعالين تبليغ عليه نظام از طريق تهيه و پخش اعلاميه دعوت مردم به شرکت در تجمع اعتراضی ۱ خرداد ۸۸ مصادف با سالگرد چاپ کاريکاتور توهين آميز روزنامه ايران بر عليه ترکها عنوان شده است.

زارعی از فعالين آذربايجانی در تبريز است که از سال ۷۵ تا کنون بارها بازداشت و زندانی شده است.

اصل بيست و هفتم قانون اساسی ايران برگزاری تجمعات بدون حمل سلاح را آزاد دانسته است اما مسئولين حکومت ايران در سالهای اخير مانع از برگزاری مراسمات و تجمعات مسالمت آميز آذربايجانيها جهت مطالبه حقوق ملی و زبانيشان می شوند و برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در اين مراسمات بازداشت و مورد آزار و اذيت قرار گرفته و زندانی می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016