شنبه 7 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فولادگر، عضو کميسيون صنايع مجلس هشتم: انکار نکنيد؛ صنايع با ظرفيت کمتر از ۴۰ درصد کار می‌کنند، ايلنا

* اينکه آمارسازی بشود دردی را دوا نمی‌کند بلکه در وهله اول بايد مشکل را بپذيريم تا بتوانيم آن را حل کنيم
* قرار بود بدهی بنگاه‌های اقتصادی نيز استمهال بشود اما بانک‌ها به هيچ صراطی مستقيم نمی‌شوند


ايلنا: نماينده اصفهان در مجلس هشتم با تاکيد بر اينکه اولين گام برای حل مشکلات صنعت کشور آن است که وجود مشکل را بپذيريم گفت: اينکه آمارسازی بشود يا مطلبی را خلاف واقع منعکس کنيم دردی را دوا نمی‌کند بلکه در وهله اول بايد مشکل را بپذيريم تا بتوانيم آن را حل کنيم.
حميدرضا فولادگر با تاکيد بر اينکه نمی‌خواهم همه را نا اميد کنم يا سياه‌نمايی کرده باشم گفت: يک وقت می‌گوييم صنعت مشکل دارد و قبول هم می‌کنيم و سپس می‌گوييم بياييد با همکاری يکديگر مشکلات را حل کنيم اما اينکه منکر مشکل بشويم کار درستی نيست.
وی گناه مشکلات صنايع را متوجه دولت و مجلس دانست و گفت: اگر قبول کنيم صنعت مشکل دارد گام بعدی را بهتر برمی‌داريم اما وقتی منکر می‌شويم دنبال حل مشکل هم نمی‌رويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کميسيون صنايع مجلس هشتم خطاب به کسانی که مدعی نبود مشکل در صنايع کشور هستند گفت: بياييد با هم به نزد صنعتگران برويم و ببينيم که صنايع کشور با کمتر از ۴۰ درصد ظرفيت کار می‌کنند.
وی با تاکيد بر اينکه صنايع بخش دولتی مشکل خود را دارند گفت: مشکل اصلی در بخش خصوصی است و اگر به شهرک‌های صنعتی سر بزنيم در فعال‌ترين شهرک‌های صنعتی واحدهای بسياری را می‌يابيم که در مرز تعطيلی قرار دارند و يا اصلا کار نمی‌کنند بنابراين به عنوان عضو کميسيون صنايع ادعای بحران در صنايع کشور را مطرح نمی‌کنم بلکه اين ادعا را به عينه ثابت می‌کنم.
وی با تاکيد بر اينکه اکثر شهرک‌های صنعتی کشور نيمه فعال هستند، گفت: امسال برای اولين‌بار در ۶ماه اول سال تعديل نيرو آن هم در مجمع بالا داشته‌ايم در حالی که تعديل نيرو به طور معمول در ماه‌های آخر سال اتفاق می‌افتد.
فولادگر از بحران نقدينگی در اکثر واحدهای توليدی خبر داد و گفت: قرار بوده پرداخت تسهيلات در اولويت باشد و بدهی بنگاه‌های اقتصادی نيز استمهال بشود اما بانک‌ها به هيچ صراطی مستقيم نمی‌شوند.
وی با تاکيد بر اينکه از زمان خصوصی شدن بانک‌ها ديگر حرفی برای گفتن باقی نمانده است گفت: اين بانک‌ها اعلام می‌کنند که سهام ما وارد بورس شده و ديگر خصوصی هستيم بنابراين حاضر نيستم دستورات دولت را بپذيريم.
نماينده اصفهان با اظهار تعجب از رفتارهای دوگانه بانک‌ها، گفت: تعجب می‌کنم که چگونه رئيس بانک را دولت تعيين می‌کند اما همين رئيس مدعی می‌شود که بانک خصوصی است و نمی‌تواند سياست‌های کلان کشور و دولت را اجرا کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016