یکشنبه 8 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی با اشاره به پيشنهاد غربی‌ها برای تامين سوخت اتمی راکتور تهران: کشورهای غربی به دنبال کلاه‌برداری سياسی هستند، ايلنا

* اگر دست از سياست مسخره چماق و هويج بر نداريد طرحی نوع در رفتار با شما می‌افکنيم
* بسيج بايد در راستای سرافرازی ملی گام بردارد
* فضای تهمت و ايجاد دو دستگی بين مردم و وانمود کردن اختلاف بين مسوولين جوهره استراتژی جنگ نرم است


ايلنا:رئيس مجلس با اشاره به قطعنامه جديد آژانس بين المللی انرژی اتمی گفت: اين قطعنامه نشان داد که آمريکا و برخی کشورهای غربی در پس پيشنهاد اخير خود در بحث سوخت اتمی راکتور تهران چه هوس‌هايی را دنبال می‌کردند و اين قطعنامه نشان داد که آنها نه تنها قصد مذاکره نداشته‌اند بلکه پيگير نوعی کلاهبرداری سياسی بوده‌اند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ايلنا ،رييس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز با تبريک عيد سعيد قربان اين عيد را نماد اطاعت فرماين الهی دانست و گفت: اميدوارم حجاج بيت الله الحرام با حج مقبول و آراستگی روحی به ميهن خويش بازگردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در پيام شورانگيز رهبر انقلاب برای حج سال جاری و روز برائت از مشرکين اذهان جوامع به سوال مهمی متمرکز شد که بيانديشند فتنه‌ها، جنگ ها ، انفجارها ،ترورها و کشتارها که در سال‌های اخير در عراق و افغانستان و پاکستان به راه افتاده است چگونه و از کجا تدبير و طراحی می‌شود.
لاريجانی خاطرنشان کرد: آيا پيش از ورود تحکم‌آميز و مالکانه ارتش‌های غربی به سرکردگی آمريکا به اين منطقه ملت‌ها شاهد اين همه مصيبت بوده‌اند؟
وی در ادامه گفت: اين نکته کليدی در فهم وقايع سال‌های جاری منطقه است. مسلمانان با گرايش‌های مختلف براساس کلمه توحيد و رسالت پيامبر عظيم‌الشان قرن‌ها با وحدت در کنار هم زيستند ولی دخالت‌های آمريکا در منطقه و حمايت از فرقه‌های دست ساز تندرو شرايط منطقه را به سوی درگيری‌های تفنه ای سوق داد.
رييس قوه مقننه هدف استکبار را ايجاد اختلاف ميان امت اسلامی جهت تسلط بيشتر در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: هدف استکبار اين است تا توان‌ها در جهت احقاق حقوق ملت فلسطين و تسلط بر سرنوشت خويش صدق نيابد و با درگيری‌ها مشغول سايش توان‌های خود گردند.
وی افزود: اين رفتار موزيانه آمريکا در منطقه مخصوصا پس از شکست‌های رژيم صهيونيستی در جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله و در جنگ ۲۳ روز غزه با حماس نوعی سرافکندگی عظيم در رفتار آنها بود اما با وجود شعارهای حاکی از تغيير شاهد طراحی ديگری برای بازسازی کيفيت برباد رفته رژيم صهيونيستی و ادامه تئوری شکست خورده نظامی‌گری در افغانستان و عراق هستيم.
لاريجانی ادامه داد: امروز سردمداران آمريکا ميدان‌های جديد برای مشغول سازی کشورهای اسلامی به درگيری های ساختگی ايجاد کرده اند که نمونه آن را در حوادث اخير کشور عينا مشاهده می‌کنيد.
وی خاطر نشان کرد: چه کسی از شما باور می‌کند دخالت کشور صعودی به يمن و کشتار مسلمانان به خاطر تعرض حوثی‌ها بوده است.
رئيس قوه مقننه ادامه داد:همگان می‌دانند که اين بهانه‌ای برای ماجراجويی برای منطقه است. تصور نشود با حملات موشکی وسيع در ريختن خون مسلمانان يمن مساله حل خواهد شد بلکه ورود در يک بازی خطرناک است.
رييس قوه مقننه خاطرنشان کرد: اين بازی خطرناک که آمريکا و غرب برای فرسايش نيروهای مسلمان در منطقه طراحی کردند به همان ميزان که در جنگ‌های ديگر سالهای اخير در منطقه توفيق پيدا کرده‌اند می‌توانند اميدوار باشند که در اين ماجرا جويی سبعانه نيز دستاوردی خواهند داشت.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم تاکيد کرد: حضرت آيت‌الله خامنه ای در اين پيام و همچنين سخنان اخيرشان در جمع بسيجيان توجه دادند و اهميت وحدت در ميان مسلمانان و ملت عزيز ايران اشاره کردند و در حقيقت اين بيانات نمادی از وحدت و پايداری بوده است.
لاريجانی سرمايه اصلی امت اسلامی راوحدت و سرافرازی ملت ايران دانست و يادآور شد: سرمايه اصلی امت اسلامی همبستگی ملی آنان است که وصيت نامه امام نيز مبنای حرکت بيداری اسلام در منطقه است.
رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای غير اخلاقی شايعه‌سازی و تهمت اضافه کرد: فضای تهمت و ايجاد دو دستگی بين مردم و وانمود کردن اختلاف بين مسوولين جوهره استراتژی جنگ نرم است.
وی افزود: تذکر رهبر معظم به سياسيون و اصحاب رسانه در اين امر را بايد با هوشياری و دقت پيگيری کرد چرا که در شرايط فتنه‌آميز همه کسانی که دستی بر سياست دارند و صاحب قلم و گفتار هستند در ايجاد وحدت و آرامش در کشور بايد براساس قول حق هم‌راسته شوند.
لاريجانی تاکيد کرد:تا آنجا که همت‌ها و اراده‌ها بايد معطوف به عزتمندی کشور و احقاق حقوق ملت تحت تدابير ارزشمند ولايت فقيه باشد و نه از سر کينه ورزی که به طرح مطالبی بپردازند که آرامش جامعه را برهم زند.
وی افزود: تذکر جدی حضرت ايشان به کسانی که با تشويق و لبخند دشمن می‌خواهند با نظام اسلامی، قانون اساسی و حرکت عظيم مردمی تقابل نمايند راهگشا باشيم.
وی همت بلند بسيج را جوهره ملت دانست و گفت: همت بلند بسيج در دفاع مقدس به سرافرازی ملی گراييد و انتظار می‌رود بر اين مبنا حرکت نمايد و اين چندمين بار است که رهبر معظم انقلاب هم انذار داده‌اند و هم راه درست را نشانگر شده‌اند.
لاريجانی در ادامه گفت:پس از اين تذکرات مشفقانه ، ملت عزيز انتظار تصحيح گفتارها و رفتارها را دارند و حضراتی که در ماجراهای پس از انتخابات دخالت داشتند بدانند که ادامه اين مسير، حرکتی سياسی در چارچوب قانون اساسی تلقی نمی‌شود بلکه مين گذاری جلوی پای ملت واختلاف افکنی خواهدبود که موجب فرسايش توان ملی می‌گردد.
رييس قوه مقننه گفت: انتظار اين است که در اين شرايط حساس و در آستانه عيد قيد که عيد برادری همگان با نصب العين قراردادن معيارهای مطروحه در بيانات رهبر معظم ميدان سياست را بر اساس اخوت تعريف کند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود همچنين با اشاره به قطعنامه صادر شده از سوی آژانس بين المللی اتمی گفت: در روزهای اخير آژانس بين‌المللی انرژی اتمی با صدور قطعنامه‌ای نشان داد که آمريکا و برخی کشورهای غربی در پس پيشنهاد اخير خود در بحث سوخت اتمی راکتور تهران چه هوس‌هايی را دنبال می‌کردند اين قطعنامه نشان داد که آنها نه تنها قصد مذاکره نداشته‌اند بلکه پيگير نوعی کلاهبرداری سياسی بوده‌اند و گرنه شما بايد از اعلام حتی زودهنگام مرکز «فردو» استقبال می‌کرديد نه اينکه آن را عاملی برای صدور قطعنامه قرار دهيم و باز هم حرف های بی‌مبنا گذشته را تکرار کنيد.
لاريجانی تصريح کرد: البته اين اقدام آژانس نشان می‌دهد که در مقابل پيشنهادات فرصت طلبانه آنان بايد با هوشياری بيشتر گام برداشت.
وی در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی به کشورهای آمريکا و ديگر اعضای ۱+۵ هشدار می‌دهد که تصور نکنيد اين گونه بازی‌های فرسوده و کهنه مجال جديدی را برای چانه زنی شما فراهم می‌کند و کاری نکنيد که مجلس و ملت ايران راه ديگری را در پيش گيرند و همکاری با آژانس به طور جد تقليل دهند.
رييس قوه مقننه با بيان اينکه ما بادقت اقدامات بعدی شما رصد می‌کنيم افزود: اگر دست از سياست مسخره چماق و هويج بر نداريد طرحی نوع در رفتار با شما می‌افکنيم.
لاريجانی با تبريک هفته بسيج به ملت ايران گفت: آرزوی توفيق بيشتر برای اين لشکر مخلص خداوند را دارم که امام فرمود بسيج مدرسه عشق و مکتب شاهدان است.
وی افزود: بسيج امروز بايد با بصيريت و همگرايی اراده‌ها عامل بازدارنده باشد و ستايش ملت را برانگيزد.
لاريجانی در ادامه گفت: سخن خود را با اين کلام متين رهبر معظم به پايان می برم که فرمود«بصيريت بسيجی اين است بداند امروز با تکيه بر چه ايمانی و در مقام چه کسی ايستاده است »
رئيس مجلس خاطر نشان کرد: خيال نکنيد مخالفان شما ۴ نفر آدمی هستند که به ظاهر ممکن است با اخم به شما نگاه کنند نه اينها برادران وخواهران شما هستند و حداکثر اين است که در زمينه‌ای اشتباه می‌کنند مخالفان و دشمنان شما قدرت‌های استکباری و غارتگران بين المللی و کمپانی های دنيا هستند به طور کامل همه رسانه های جمعی را در اختيار دارند .
وی خطاب به بسيجيان گفت: بسيجيان عزيز و ملت بزرگوار ملاحظه نمودند که در هفته های اخير حتی آمريکايی از تمسخر و لجن پراکنی نسبت به ساحت مقدس حضرت مسيح نيز ابايی نداشته‌اند و پس از اهانت بسيار بی‌ادبانه به تمثال آن حضرت که توسط کمدين معروف آمريکايی انجام شد حتی حاضر به عذرخواهی نشدند.
لاريجانی تصريح کرد:فرهنگ دينی عصر ما با همين هجوم‌ها مواجه است و مقابله با استکبار آمريکايی صرفا سياسی نيست بلکه بايد با هوشياری تحليف زيربناهای فرهنگی توسط آنان را رصد نمود.
رئيس مجلس در پايان تاکيد کرد:: حدود ۱۰ هزار روز است که ديپلمات های ايرانی در لبنان گروگان رژيم صهيونيستی هستند آيا آمريکا ۱۰ هزار روز کافی نمی داند و لابد اين قرائتی نو از حقوق بشر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016