یکشنبه 8 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زاکانی: شکايتم از مرتضوی را پيگيری می‌کنم، ايسنا

* ظاهرا شرايط آقای مرتضوی برای خروج از قوه قضاييه و رفتن به دولت مهيا شده است

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز يکشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی اعلام کرد که براساس اسنادی که در اختيار دارد بنای پی‌گيری شکايتش از مرتضوی ،دادستان سابق تهران، را دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، عليرضا زاکانی در حاشيه‌ جلسه‌ علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که يادآور شد سعيد مرتضوی عنوان کرده است که شما بيماری روانی داريد، گفت: من خود پزشکم و البته عادت به توهين به کسی ندارم، اما اين سخن آقای مرتضوی فرار رو به جلو است و اين در حالی است که بنده با سلسله اسنادی که در اختيار دارم صحبت می‌کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: به آقای مرتضوی پيشنهاد می‌کنم به جای توهين کردن، از بنده شکايت کند تا محملی به وجود آيد که من اسنادم را ارايه کنم تا مشخص شود مشکل از کجاست.

زاکانی اضافه کرد: ايشان يک بار در تاريخ ۱/۴/۸۷ به بنده توهين کرد و من جوابيه‌ای همراه با اسناد تنظيم کردم و آن را به روزنامه‌ها ارايه کردم، اما ايشان روزنامه‌ها را تهديد کرد که جوابيه‌ من را چاپ نکنند. اين درحالی است که من در آن جوابيه کمتر از آقا و جناب آقا به ايشان نگفته بودم.

وی ادامه داد: امروز ايشان باز به بنده توهين کرده است، اما من می‌گويم ايشان فرد سالمی است؛ تا اگر به دادگاه آمد، نگويد که از اين جهت مشکلی وجود داشته است که اين حرف‌ها را زده است.

زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری که عنوان کرد چرا شما از آقای مرتضوی شکايت نمی‌کنيد؟ گفت: بنده يک بار از ايشان شکايت کردم و البته بنا دارم اين شکايت را پی‌گيری کنم.

وی گفت: در پرونده‌ دانشگاه آزاد رابطه‌ی آقايان جاسبی و مرتضوی کاملا معلوم است و من در اين زمينه يک سری اسناد دارم که تقديم قوه‌ قضاييه می‌کنم.

زاکانی گفت: من به آقای مرتضوی توهين نمی‌کنم. ايشان تا کنون هم کارهای خوب انجام داده و هم بد. برای کارهای خوبش بايد تحسين شود، اما برای کارهای خلاف قانون، بايد پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به سوال ديگری عنوان کرد: ظاهرا شرايط آقای مرتضوی برای خروج از قوه قضاييه مهيا شده و ايشان قرار است به دولت برود. بنده مدارکی عليه آقای مرتضوی دارم که البته اين مدارک در اختيار قوه قضاييه هم هست و اگر بخش‌هايی از آن را هم ندارند من می‌توانم در اختيارشان قرار دهم.

نماينده‌ تهران در مجلس در پاسخ به سوال ديگری درخصوص گزارش کميته‌ ويژه‌ی رسيدگی به وضعيت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات اظهارداشت: درخصوص جزييات اين گزارش بايد از آقای سروری سوال کرد، اما قرائت اين گزارش در صحن علنی مجلس بستگی به نظر آقای لاريجانی دارد.

زاکانی هم‌چنين در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان می‌کرد چه تمهيداتی برای روز ۱۶ آذر بايد وجود داشته باشد، تا اتفاقاتی مثل ۱۳ آبان و روز قدس پيش نيايد؟ گفت: توجه به پيام ۱۶ آذر که به عنوان نماد و روز جنبش دانشجويی انتخاب شده و ايجاد زمينه تعامل بين دانشجويان در يک فضای نقادی به دور از هياهو و احساسات می‌تواند امکانی فراهم کند که هم ۱۶ آذر پاس داشته شود و هم در اين مسير مراسم اين روز پاس داشته شود که ماحصل آن جلوگيری از فضای تشنج‌زاست که عده‌ای می‌خواهند به محيط دانشگاه تحميل کنند.

وی گفت: در روز قدس و ۱۳ آبان عملا عده‌ای کوشيدند يک صف‌کشی و يارگيری کنند و اظهارنظرهای کاملا برخلاف محتوا و مضمون روز قدس و ۱۳ آبان داشته باشند و شرايط را به سمتی پيش ببرند که ماحصل آن صف‌بندی‌های خيابانی شود.

زاکانی اظهار اميدواری کرد که در روز ۱۶ آذر شرايط به سمتی پيش نرود که شرايط برای حضور عناصر فرصت‌طلب فراهم گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016