پنجشنبه 12 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتوبوس حامل زائران ايرانی در دمشق منفجر شد! شش کشته و ده‌ها زخمی نتيجه اين انفجار، ايسنا

دهها کشته و زخمی بر اثر انفجار يک اتوبوس در سوريه

شبکه‌ی خبری الجزيره گزارش داد که امروز (پنج‌شنبه) براثر انفجار يک اتوبوس در يکی از مناطق پر رفت‌وآمد اطراف دمشق دهها تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، شبکه الجزيره در خبری فوری بدون اعلام جزييات گزارش داد که اين اتوبوس در منطقه‌ی سيده زينب در اطراف شهر دمشق و پايتخت سوريه، منفجر شده که تلفات ناشی از آن به دهها تن می‌رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری رويترز، اين منطقه‌ در اطراف دمشق محلی زيارتی برای شيعيان محسوب می‌شود.

***

در پی انفجار يک اتوبوس در سوريه
معاون عتبات‌ سازمان حج و زيارت:
هيچ‌کدام از زائران ايرانی آسيب نديده‌اند و فقط راننده جان باخته است

در پی حادثه‌ی انفجار يک اتوبوس در سوريه؛ معاون عتبات‌ عاليات عراق و سوريه سازمان حج و زيارت گفت: هيچ يک از زائران ايرانی در حادثه‌ی انفجار يک دستگاه اتوبوس در منطقه‌ی زينبيه‌ سوريه آسيب نديده‌اند و اين اتوبوس هنگام سوخت‌گيری خالی بوده و تنها راننده‌ ايرانی آن جان باخته است.

حسين اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: اين اتوبوس هنگامی که برای سوخت‌گيری به جايگاه سوخت مراجعه کرده بود منفجر شد و اين حادثه کاملا اتفاقی بوده و براساس اخبار دريافت‌شده عمليات تروريستی در کار نبوده است.

هم‌چنين تاکنون کسی از مقامات سوريه انفجار خاصی را تاييد نکرده است.

اين مسئول توضيح داد: اين اتوبوس خالی از زائر بوده و برای سوخت‌گيری مراجعه کرده بود که متاسفانه براثر اين اشتعال راننده‌ی آن به نام فاميل اسلام‌مدد اهل اروميه جان خود را از دست داد.

اکبری در ادامه گفت:زائران اين اتوبوس نيشابوری بودند که هيچ‌ کدام در محل حادثه حضور نداشتند. البته براساس اخبار دريافت‌شده تاکنون ۶ نفر سوری نيز در اين حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته‌ی معاون عتبات‌ عاليات عراق و سوريه سازمان حج و زيارت، محل حادثه در يک کيلومتری حرم حضرت زينب (س) و خارج از محدوده‌ی تجمع زائران بوده که اتفاقی برای زائران رخ نداده است.

وی گفت: در چنين مواقعی به‌طور طبيعی اتوبوس برای زائران جايگزين می‌شود تا در سفر با مشکل خاصی مواجه نشوند. هم‌چنين اقدامات لازم برای رسيدگی به وضعيت راننده جان باخته نيز انجام خواهد شد.

***

شش کشته و دهها زخمی بر اثر انفجار اتوبوس حامل زائران ايرانی در دمشق

خبرگزاری رويترز به نقل از شاهدان حاضر در صحنه گزارش داد امروز (پنج‌شنبه) بر اثر انفجار بمبی که هدف آن اتوبوس حامل زائران ايرانی در دمشق بود دست‌کم شش تن کشته و دهها تن ديگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به دنبال اين انفجار که در منطقه سيده زينب در اطراف دمشق پايتخت سوريه رخ داد، نيروهای امنيتی برای انجام بررسی‌ها در محل حاضر شدند.

در همين حال وزير کشور سوريه در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزيره اظهار داشت که اين انفجار تروريستی نبوده و به علت مشکل فنی رخ داده است.

به گفته سعيد محمد سامور، اين انفجار "تصادفی" صبح امروز در حالی رخ داد که اتوبوس ايرانی حامل زائران در يک جايگاه سوخت واقع در ۵۰۰ متری حرم حضرت زينب درحال سوخت‌گيری بوده و تعميراتی بر روی آن انجام می‌شد.

بر اثر اين انفجار شش تن از جمله دو راننده ايرانی اتوبوس و يکی از تعميرکاران جايگاه سوخت کشته و دهها تن ديگر زخمی شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016