شنبه 14 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمایندۀ نیروی انتظامی از مداخلۀ نیروهای امنیتی در مراسم مختاری و پوینده جلوگیری کرد (با عکس)

گزارشی از مراسم:
امروز پيش از شروع مراسم سالگرد زنده يادان محمد مختاری و محمدجعفر پوينده، نيروهای امنيتی و نيروی انتظامی محل برگزاری مراسم در امام زاده طاهر کرج را بسته بودند و مانع از برگزاری مراسم شدند. مأمورين که تعدادشان نسبت به سال های پيش بسيار پرشمارتر بود، خانواده های مختاری و پوينده را تهديد کردند که اجازۀ برگزاری مراسم را ندارند و اگر به سرعت محل برگزاری مراسم را ترک نکنند نيروهای امنيتی آنها را متفرق کرده و از قبرستان بيرون می­کنند.

اين برخورد مأمورين با اعتراض مريم حسين زاده همسر محمد مختاری و سياوش مختاری روبه رو شد و پس از بحث کوتاهی بين نمايندۀ نيروی انتظامی و خانوادۀ مختاری، اين نماينده از دخالت نيروهای امنيتی و ضد شورش در مراسم جلوگيری کرده و در تمام مدت که نيروهای امنيتی با او تماس می­گرفتند با مداخلۀ آن نيروها مخالفت می­کرده است. اما با اين حال اجازۀ برگزاری مراسم و ايراد سخنرانی و شعرخوانی به خانواده ها داده نشد. همچنين مأمورين در تمام مدت با گرفتن فيلم و عکس از شرکت کنندگان فضای رعب و وحشتی به وجود آورده بودند که نسبت به سال های پيش بی سابقه بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز قبل نيز مسئولين به خانواده ها گفته بودند که مراسم را برگزار نکنند و از آمدن به امام زاده طاهر کرج خودداری نمايند. اما با اين حال خانواده ها و دانشجويان و نويسندگان جوان و اعضای کانون نويسندگان ايران مثل هر سال برای گراميداشت ياد محمد مختاری و محمد جعفر پوينده به امام زاده طاهر رفتند.



پس از ممانعت از برگزاری مراسم، اعضای کانون نويسندگان به منزل علی اشرف درويشيان رفتند و در حضور خانواده های مختاری و پوينده مراسم را در آنجا برگزار کردند و به سخنرانی و شعرخوانی پرداختند.



اين نکته نيز قابل ذکر است که دولت جمهوری اسلامی در تمام اين سال ها هرگز به خانواده های مختاری و پوينده اجازۀ برگزاری مراسم شايسته ای برای گراميداشت ياد و راه محمد مختاری و محمدجعفر پوينده نداده است و در دو سال اخير حتی از جمع شدن اين خانواده ها و دوستان و ياران مختاری و پوينده بر مزار ايشان در امام زاده طاهر کرج جلوگيری کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016