یکشنبه 15 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرین خبرها از زندانیان: صدور حکم‌های سنگین برای دانشجویان و تدوام بازداشت‌ها، هرانا

خبرگزاری هرانا ـ واحد زندانیان: خانواده‌های زندانیان سیاسی سرگردان در راهروهای دادگاه‌ها و دادسراها هستند. بسیاری از خانواده‌های زندانیان با پاسخ‌های مبهم مسئولان قضایی مواجه هستند. مهدیه گلرو سه روز از بازداشت‌اش می‌گذرد، اما نام حتا در دادگاه‌ و زندان اوین ثبت نشده است. در این بین بر شدت و تعداد بازدشت‌ها نیز افزوده شده است، بیش از 10 تن از مادران عزادار امروز در پارک لاله بازداشت شدند. صدور حکم اعدام برای یک شهروند کرد دیگر به نام محمد امین در ادامه‌ی صدور حکم‌های سنگین اتفاق می‌افتد. هم‌چنین در حالی که بازداشت دانشجویان در آستانه‌ي 16 آذر ادامه دارد، هم‌زمان برای دانشجویان بازداشتی مثل دانشجویان شیراز حکم‌های سنگینی صادر می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی‌خبری کامل از وضعیت مهدیه گلرو

از مهدیه گلرو که سه روز پیش بازداشت شده است، هیچ خبری در دست نیست. مسئولین دادگاه انقلاب به خانواده‌یوی گفته‌اند که حتا نام او در لیست آن‌ها درج نشده است.

مهدیه گلرو از همکاران مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، به همراه همسرش وحید لعلی‌پور در روزهای گذشته در منزل بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند. مهدیه گلرو از فعالین دانشجویی است که به خاطر فعالیت‌های‌اش هفته‌ی گذشته در دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شده بود.

اولین تماس تلفنی سعید کلانکی و سعید جلالی‌فر

امروز سعید کلانکی عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و سعید جلالی‌فر عضو شورای دفاع از حق تحصیل طی تماسی با خانواده‌های‌شان از نگهداری خود در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین خبر دادند.

این دو از روز دوشنبه 9 آذر ماه به دلائلی نامعلوم بازداشت شده بودند.

صدور احکام سنگین برای دانشجویان شیرازی

کاظم رضایی دانش‌جوی دا‌نش‌گاه شیراز به 5 سال و 8 ماه حبس تعزیری و یحیی طاووسی دیگر دانش‌جوی دانش‌گاه شیراز به 3 سال حبس تعزیری محکوم شدند. این دو به همراه دانشجویان دیگری در روز 13 آبان بازداشت شده بودند و هم اکنون در زندان عادل آباد شیراز زندانی هستند.

یحیی طاووسی دیگر دانش‌جوی دانش‌گاه شیراز است که حکم سنگین 3 سال حبس تعزیری برای وی صادر شده است. او در حالی که برای پیگیری پرونده کاظم رضایی همخانه‌اش، به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود به دستور دادستان بازداشت می‌شود و به اداره اطلاعات و سپس زندان عادل آباد شیراز منتقل می‌شود.

بازداشت هایده تابش

هایده تابش، فعال کمپین یک میلیون امضا در اصفهان صبح امروز (شنبه) بازداشت شد. ماموران اداره اطلاعات شهر اصفهان هایده تابش را از جلسه کلاس زبان بیرون برده و همراه با او به منزل وی رفتند و طی تفتیش منزل کلیه وسایل شخصی او و کامپیوترهای دو فرزندش را نیز با خود برده‌اند.

بازداشت هایده تابش در حالی صورت گرفت که مهرنوش اعتمادی دیگر فعال کمپین اصفهان با گذشت 14 روز همچنان در بازداشت به سر می برد و خانواده او اطلاع چندانی از وضعیت نگهداری و اتهام او ندارند و در نگرانی به سر می برند.

بازداشت مادران عزادار

نیروهای امنیتی عصر امروز، شنبه بیش از ده نفر از مادران عزادار را در پارک لاله تهران بازداشت کردند. بنا به گفته یک شاهد عینی، تعداد زیادی نیروهای انتظامی و لباس شخصی عصر امروز در پارک لاله تهران و محوطه اطراف آن حضور داشتند و اجازه تجمع را به مادران عزادار ندادند. نیروهای امنیتی در ابتدا از مادران عزادار خواسته‌اند که متفرق شوند و پس از رد این درخواست از سوی مادران اقدام به بازداشت آن‌ها کرده‌اند.

اسامی آن‌ها هنوز اعلام نشده است.


ممانعت از آزادی ذبیح‌الله رئوفی

ذبيح الله رئوفي شهروند بهايي ساكن سنندج است كه در تاريخ 28 مرداد ماه جاري دستگير و پس از گذشت يك هفته در يك دادگاه غير علني و بدون حضور وكيل به اتهام " تبليغ " به يك سال زندان توام با تبعيد به ميناب محكوم شد. نامبرده در تاريخ 30 مهر ماه طبق حكم دادگاه تجديد نظر به 6 ماه حبس توام با تبعيد به تويسركان محكوم گرديد ولي تا اين تاريخ كه يك ماه و نيم از حكم جديد وي گذشته است تاكنون حكم مزبور اجراء نگرديده و نامبرده كماكان بدون ارائه هيچ توضيحي در زندان سنندج محبوس است. وی قرار بود 30 مهرماه آزاد شود.

بازداشت فعالین کارگری در سنندج

روز گذشته در جریان تجمعی در حمایت از کارگران دربند، 14 نفر از فعالین کارگری و اعضای کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری در حومه ی شهر سنندج دستگیر شدند. اسامی دستگیر شدگان بدین شرح است: وفا قادری، دیاکو قادری (فرزند 10 ساله وفا قادری)، صدیق سبحانی و همسرش، یدالله حمدی، کیومرث قادری، حبیب الله کله کانی، عرفان نادری، کاوه بهرامی، جمال خانی، واحد خانی، فایق سبحانی، کیو مرث سبحانی و ظهیر رضوی.

سه تن از دستگیر شدگان ساعاتی پس از بازداشت آزاد شده اند اما قاضی پرونده به ازای آزادی باقی ایشان، مبلغ 100 میلیون تومان وثیقه برای هر کدام صادر کرده است.

صدور حکم اعدام برای محمد امین آگوشی

محمد امین آگوشی ساکن پیرانشهر به اعدام محکوم شد. محمد امین سالجاری به اتهام همکاری با یک حزب سیاسی در کردستان ایران بازداشت شد. . وی دو سال پیش به همراه احمد پولاد خانی و ایرج محمدی بازداشت شده بود.

انتقال مجدد فیض‌الله عرب سرخی به سلول انفرادی

همسر فیض الله عرب سرخی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از انتقال مجدد همسرش به سلول انفرادی خبر داد. ريم شربتدار قدس همسر فيض‌الله عرب سرخى در ديدار با مهدی کروبی با اشاره به اینکه قريب به 17روزى که از آخرين ملاقات با همسرش سپرى شده از ممنوع‌الملاقات شدن او خبر داد.

درحالى این انتقال انجام شده است که روند بازپرسى عرب‌سرخى به اتمام رسيده وى در انتظار حکم صادره از دادگاه بوده است، و به بازپرسى فرا خوانده شده است.

آزادی یاشار دارالشفاء

یاشار دارالشفاء، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و دبیر سابق تشکل اصلاح طلب دانشگاه قزوین پس از تحمل 20 روز حبس در بند 240 اوین؛ از زندان آزاد شد.

یاشار دارالشفاء که از فعالین دانشجویی طیف چپ به شمار می رود، صبح روز 13 آبان در حوالی میدان 7 تیر ناپدید شده بود و با برقراری تماسی پس از سه روز به خانواده اش خبر داد که در زندان اوین به سر می برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016