دوشنبه 16 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در باره اعتراضات امروز در ايران و برخورد خشن نيروهای حکومتی با مردم

اعتراضات دانشگاه ها را فراگرفت

فلج کردن رسانه ها و از کار انداختن ارتباطات
نگرانی در مورد احتمال بازداشت خانگی موسوی و کروبی

۱۶ آذرماه ۱۳۷۷- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرد که تعداد بسيار زيادی از نيروهای امنيتی و شبه نظامی ضمن پرتاب گازاشک آور، در حال ضرب و شتم و بازداشت دانشجويانی در محوطه دانشگاه ها و خيابانهای اطراف هستند که به مناسبت روز دانشجو دست به تظاهرات زدند. در حالی دانشجويان سرکوب می شوند که مقامات ايرانی در تلاشی آشکار برای جلوگيری از جريان يابی اطلاعات و مانع تراشی برای همآهنگی معترضان با يکديگر، رسانه های بين المللی را از حضور در تجمع ها منع کردند، و اينترنت و ارتباطات تلفن همراه را قطع کردند. سران اصلاحات از حضور در تجمعات اعتراضی منع شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارون رودز؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در مورد اين حوادث گفت:"اينکه اطلاعات به جامعه بين المللی برسد يا نرسد، اما مردم ايران می دانند که به سنت ها و حقوق بنيادين آنها بی احترامی می شود."
به گزارش اطلاعات رسيده به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، نيروهای امنيتی دانشگاه ها به همراه نيروهای شبه نظامی بسيج عليه معترضين خشونت اعمال می کنند. در برخی از موارد، نيروهای پليس با لباس شخصی و با استفاده از کارت شناسايی جعلی وارد محوطه دانشگاه ها شده و مانع تجمع دانشجويان شدند.
در تهران در دانشگاه های اميرکبير، دانشگاه تهران، صنعتی شريف، علم و صنعت، دانشگاه هنر، آزاد واحد مرکزی، سوره و دانشگاه آزاد واحد شمال تهران اعتراضات دانشجويی صورت گرفته است. همچنين درشهرستان ها در دانشگاه های اصفهان، کرمانشاه، شيراز، مشهد، تبريز و دانشکده کشاورزی کرج نيز تجمعات اعتراضی برپا شد.
نيروهای امنيتی در حاليکه تلاش می کردند که تجمع دانشجويان را در دانشگاه اميرکبيرمهار کنند و آنها را در داخل دانشگاه نگه دارند، در خارج از محوطه دانشگاه با استفاده از گلوله پلاستيکی مانع پيوستن دانشجويان و حاميان آنها می شدند.
در ميدان ونک نيز تجمعات اعتراضی تشکيل شد ومعترضين به سمت راديو و تلويزيون به راه افتادند. به گزارش رسيده به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، تجمع های اعتراضی ديگری نيزدر هفت تير وميدان ولی عصر در تهران شکل گرفت که معترضين با باتوم و گاز اشک آور مورد حمله قرار گرفتند.
از حضور ميرحسين موسوی و مهدی کروبی؛ سياستمداران اصلاح طلب، در تجمعات اعتراضی ممانعت بعمل آمده و در باره احتمال بازداشت خانگی آنها نگرانی وجود دارد. طبق گزارش های رسيده، زهرا رهنورد؛ همسر مير حسين موسوی، در دانشگاه تهران حضور داشته است.
فائزه هاشمی؛ دختر هاشمی رفسنجانی نيز که در واحد تحقيقات دانشگاه آزاد تهران حضور داشت توسط نيروهای حراست دانشگاه بازداشت و به دانشکده علوم انسانی منتقل شد.
ارون رودز در مورد خشونت های امروز گفت:" ما عميقا نگران استفاده بی مورد خشونت عليه مردم ايران هستيم، مردمی که بر سر راه آزادی بيان، تجمع و جابجايی آنها مانع ايجاد می شود."
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از مقامات ايرانی خواست که آزادی بيان دانشجويان و مردم ايران را رعايت کنند و به تلاش های خشونت بار برای سرکوب آنها پايان دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016