یکشنبه 22 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تذكر وزارت ارشاد و پاسخ روزنامه آفتاب يزد

آفتاب يزد - روز گذشته وزارت ارشـاد در تذكري كـه لحن آن بي‌سابقه بـود آفـتاب يزد را به تبليغ بــراي رسانه‌هاي ضـد انـقـلاب متهم و بـرخـلاف رويه معمول سال‌هاي گـذشته، همزمان با تحويل متن تذكر بـه روزنامـه، خـبر آن روي خروجي خبرگزاري‌ها قـرار گـرفـت. تـذكـر شـديداللحن وزارت ارشاد مربوط به چاپ آگهي برنامه تلويزيوني يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني افـغـانستان است كه قبلا نيز در آفتاب يــزدبــه چــاپ رسـيــده و هـيــچ‌گــونــه تــذكـر - حتي شفاهي - از سوي وزارت ارشاد را به دنبال نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين شبكه كه تاكنون در هيچ منبع رسمييـا غـيررسمي از آن به عنوان رسانه ضدانقلابي ياد نشـده اسـت، در هفتـه‌هاي گذشته مناظره‌هاي تلويزيوني بين حاميان و منتقدان سياست‌هاي خارجي دولت‌هاي نهم و دهم برگزار كرده كه دستاورد اين مناظره‌ها برخلاف ادعاي وزارت ارشاد مـوجب تبليغ براي سياست‌هاي كلي نظام در عـرصـه ديـپلـماسي خارجي بوده است. يكي از آخـريـن آنـها، مناظره‌اي مفصل با حضور دكتر ابراهيم متقي از اسـاتيـد دانشگـاه تهران بود كه وي در آن برنامه بر استقلال سياست خارجي جمهوري اسـلامـي (بـرخلاف رژيم گذشته) تاكيد و اين سياست را موجب موفقيت‌هاي بزرگ براي كشور دانست. دكتر مـتـقــي در حــال حـاضـر بـه صـورت مستمـر در بـرنـامـه‌هـاي زنـده‌اي كـه از شـبكه‌هاي مختلف سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش مي‌شود حضور دارد. لذا مشخص نيست مسئولان وزارت ارشاد به كدام حجت شرعي يا عقلي ،‌آگهي پخش برنامه‌هاي اين تلويزيون را تبليغ براي ضد انقلاب مي‌دانند؟ آگهي مربوط به اين مناظره در تـاريخ 14 آذر 88 در آفتاب يزد به چاپ رسيد و مسئولان وزارت ارشاد يا سايرنهادهاي امنيتي و اطـلاعـاتـي، هيچگونه واكنشي در برابر آن بروز ندادند و لذا به نظر مي‌رسد لحن غيرمطبوعاتي وزارت ارشـاد در تــذكـر اخـيـر نـاشي از اراده‌اي ديــگــرمـي‌بـاشد كه دخالت مقامات بي‌طرف و دستگاه‌هاي نظارتي براي قضاوت و كشف ريشه برخوردهاي اخير با آفتاب يزد را ضروري مي‌سازد. آفـتـاب يـزد مـعـتقد است دست‌اندركاران حوزه مـطـبـوعـاتي وزارت ارشاد از روش انتقادي اين روزنامه نسبت به دولت به تنگ آمده‌اند و به دنبال بـهـانـه‌هـايـي بـراي حـذف ايـن روزنـامه از جمع مطبوعات كشور مي‌باشند. خبري كه شـب گذشتهبـــه درخــواســت وزارت ارشــاد تــوسـط بــرخــي خبرگزاري‌ها منتشر شد به شرح زير است:

" در اســتمرار تخلفات مـكـرري كـه مـوجب تذكرات كتبي معاونت امور ‌مــطــبــوعــاتــي و اطــلاع رسـاني و هيئت نظارت بر مطبوعات، به آن روزنامه شده است، در روزنامه مورخ پــنــج‌شـنـبـه ‌‌آذر بـا چاپ يك آگهي تبليغاتي در صفحه اول خود براي رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب، مجددا اقدامبه ‌مقابله با رسالت مطبوعاتي و تخطي از مـاده 2 و هـمـچنين بند 5 و 9 ماده 6 از قانون مطبوعاتكرده ايد. ‌از اين رو، بار ديگر به آن نشريه تذكر داده مي شود تا رويه خلاف مـصالح ملي خود را رها كرده و بر نقض ‌تعهدات قانوني خويش در روزنامه آفتاب يزد اصرار نورزيد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016