سه شنبه 24 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض دانشجويان سبز معترض دانشگاه صنعتی سهند تبريز به "سناريوی توهين به امام" (با عکس)

دانشجويان دانشگاه صنعتی سهند تبريز با بازوبندها و شال های سبز در مراسمی که بسيج دانشجويی دانشگاه در اعتراض به سناريوی جديد کودتاچيان و سرکوبگران حکومتی برگزار شده بود حضور يافته و اعتراض خود را به دروغ پراکنی ها و هوچی گری های صورت گرفته در صداوسيما و گستاخی سران حوزه ی علميه در سخنرانی های خود به جنبش راه سبز و حرکت های وحشيانه بسيج دانشجويی در ۱۶ آذر، اعلام کردند.
دانشجويان با سر دادن شعارهای "مجتهد واقعی منتظری- صانعی" مانع سخنرانی توهين آميز حجت الاسلام خديوی، نماينده نهاد رهبری در دانشگاه سهند، به آيت الله منتظری شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين دانشجويان با سر دادن شعارهای " مرگ بر دروغگو" ، "بسيجی فاشيسته، پول ميگيره واميسته"،"حسين حسين شعارشه، تجاوز افتخارشه" ،"اگر بسيجی نبود، ترانه پيش ما بود" و.... در حين سخنرانی دانشجويان بسيجی اعتراض خود را اعلام کردند و مانع دروغ پراکنی اعضای تشکل شبه نظامی بسيج در دانشگاه شدند.

دانشجويان اعلام کردند که سناريوی توهين به امام خمينی همچون توطئه ی معاويه عليه حضرت علی است و اين پروژه نبايد دست آويزی برای سرکوب بيشتر آزادی خواهان و آغاز موج جديدی از دستگيری ها شود. در پی اين سخنان، بسيجی ها قصد حمله به دانشجويان کردند که در مقابله با جديت و تعدد دانشجويان معترض، عقب نشستند.

دانشجويان معترض با بهم ريختن تجمع حکومتی بسيج و خروج از محل تجمع در صحن دانشگاه به راهپيمايی پرداختند و در انتها با تشکيل حلقه ی انسانی و سر دادن شعار "مرگ بر ديکتاتور" و سرود يار دبستانی به اعتراض سبز خود پايان دادند.

قابل ذکر است که دانشجويان معترض دانشگاه سهند در چند وقت اخير برنامه های حکومتی در دانشگاه را مورد اعتراض خود قرار دادند.
در پايان دانشجويان معترض اعلام کردند که تا برچيده شدن بساط ديکتاتوری و کودتا به اعتراض و تجمع ادامه خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016