چهارشنبه 25 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جريمه بزرگ برای بانک سوئيسی که با ايران معامله داشت، راديو بين‌المللی فرانسه

بانک اعتبارات سوييس ممکن است به خاطر بده و بستان با ايران و ديگر کشورهای تحت تحريم، ناچار به پرداخت ۵٣٦ ميليون دلار جريمه شود.مديران اين بانک هيچ توضيحی در مورد نحوۀ همکاری با ايران نداده اند و فقط گوشزد کرده اند که شعبۀ اين بانک در تهران، در سال ٢۰۰٦ بسته شده است.

به دليل فشارهای آمريکا، بسياری از بانک های غربی ناچار شده اند که از مبادله با ايران چشم پوشی کنند.
در مورد بانک اعتبارات سوييس، جزييات مسئله فاش نشده اما به نظر می رسد که اين بانک با ايران و کشورهای ديگری که تحت تحريم هستند، مبادلاتی داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحريم های سال های اخير به ويژه باعث شده که حوالۀ پول به ايران با مشکلات فراوان همراه باشد.
حدود يک سال قبل، مقامات قضايی آمريکايی گفتند که در حال تحقيق در مورد فعاليت های نه بانک اروپايی هستند که با ايران و ديگررژيم های تحت تحريم همکاری داشته اند. به گفتۀ اين مقامات، اين بانک ها، با جعل مدرک، تحريم های آمريکايی را دور می زده اند و ورود و خروج پول را به اين کشورها ممکن می ساخته اند.
علاوه بر بانک سوييسی، بانک های بارکليز،* و تی.اس.بی.لويدز* نيز در مظان اتهام قرار داشتند.
اما بانک انگليسی تی.اس.بی.لويدز با پرداخت ٣۵۰ميليون دلار جريمه، پروندۀ خود را بست و از تحقيقات بعدی معاف شد.

بانک اعتبارات سوييس در اطلاعيه ای که به تازگی منتشر کرده می نويسد: "اين بانک مشغول مذاکرات پيشرفته با مقامات آمريکايی است"...
"پرداخت مبالغی به دلار آمريکا، بين سال های ٢۰۰٢ تا ٢۰۰٧، به کشورهايی که تحت تحريم های اقتصادی آمريکا بوده اند"، موضوع اين مذاکرات ذکر شده است..
به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه، بانک سوييسی مشغول مذاکره با آمريکايی هاست تا بتواند از سنگينی مبلغ جريمه بکاهد. مديران اين بانک هيچ توضيحی در مورد نحوۀ همکاری با ايران نداده اند و فقط گوشزد کرده اند که شعبۀ اين بانک در تهران، در سال ٢۰۰٦ بسته شده است.
با اينحال، به گفتۀ کارشناسان مالی در سوييس، اين بانک احتمالاً ناچار به پرداخت ۵٣٦ ميليون دلار-تقريباً ٣٦٩ ميليون يورو- جريمه خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016