چهارشنبه 25 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دعوت حاميان جنبش سبز برای شرکت در راهپيمايی ۲۷ آذر، موج سبز آزادی

برخی گروههای فعال حامی جنبش سبز با صدور بيانيه‌ای از مردم دعوت نمودند تا در راهپيمايی که روز جمعه ۲۷ آذر در سراسر کشور برگزار می گردد شرکت فعال داشته باشند.

اين راهپيمايی قرار است به دعوت شورای تبليغات اسلامی پس از نماز جمعه در همه شهرهای ايران برگزار گردد. در تهران نيز اين راهپيمايی از مقابل دانشگاه تهران آغاز خواهد شد. نماز جمعه اين هفته را آيت‌الله امامی کاشانی اقامه خواهد کرد. تاکنون خبری در مورد احتمال شرکت مهدی کروبی و مير حسين موسوی در اين راهپيمايی کسب نشده است اما به محض دريافت هر خبر موثقی در اينباره اطلاع رسانی خواهد شد. متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مردم ايران!
پنج شنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۰ شب‌، فرياد الله‌اکبر سرخواهيم داد،‌ در اين فرصت کوتاه نياز به بسيج همه ابزارهای ارتباطی و اطلاع‌رسانی وسيع داريم. فرصت کوتاه است و رسانه شماييد! آخرين حربه کودتاچيان را از آنان بگيريم. ملت بزرگ ايران طی ۶ ماه گذشته در برابر خشونت وحشيانه دولت دروغ و تجاوز مقاومت کرده است و اينک در آستانه ماه محرم به حساس‌ترين مرحله از مبارزات مدنی خود رسيده ايم. در اين مدت کودتاچيان تمام ابزارهای خشونت و سانسور و سرکوب را به کار بردند تا مشعل سبز حق طلبی و آزادی خواهی ملت ايران را برای هميشه خاموش کنند و هر بار با هوشياری و اتحاد ملت شکستی سخت را متحمل شدند.

آن‌ها در ۱۶ آذر ماه، آخرين و کثيف ترين نمايش خود را تدارک ديدند تا ملت حق طلب ايران را به کينه توزی و انتقام جويی متهم ساخته و به اين بهانه منتخبان واقعی ملت را حذف کنند. اما آگاهی شهروندان و هوشياری منتخبان ملت سبب شد اين نيرنگ به خودشان برگردد و جمعه ۲۷ آذر ماه فرصتی ديگر برای حضور ميليونی ملت آزادی خواه ايران در خيابانها فراهم شود؛ و مکرو مکر الله و الله خير الماکرين!

نمايش قرآن بر نيزه کردن کودتاچيان به فرصتی تبديل شد که يک بار ديگر با حضور عظيم خود چشم جهانيان را خيره سازيم. ما همچون روز قدس سبز، روز ۱۳ آبان و روز ۱۶ آذر به خيابان می آييم که اثبات کنيم که با هيچ انديشه ای سر ستيز نداريم. اما اجازه نميدهيم که تحت هيچ عنوانی رای و سرنوشت مان را از ما بدزدند.

هيهات که سرنوشت ما اين نيست که تحت حاکميت دروغ و وقاحت زندگی کنيم! به خيابان می آييم که فرياد بزنيم ميزان رای ملت است و هيچ کس حق ندارد خود را قيم اين ملت رشيد بداند. به خيابان می آئيم تا اجازه ندهيم ديکتاتوری خود را به نام دفاع از مذهب و روحانيت توجيه کنند. اين بار هم مانند تجمع خودجوش ۷ تير، محتاج حمايت و همدلی تک تک شهروندان هستيم. فرصت کوتاه است و رسانه ها محدود شده اند، اما شب پرستان مخفيانه مشغول جمع آوری نيروهای خود برای نمايش قدرت در روز جمعه هستند. اين بار هم رسانه شمائيد.

دراين ساعات حساس باقی مانده، نيازمند اطلاع رسانی وسيع تک تک شهروندان مسئول و آگاه ايرانی هستيم جمعه ۲۷ آذر ۸۸ ، بعد از نماز جمعه، محل تظاهرات دولتی: مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران برای حضوری عظيم و ميليونی نيازمند بسيج تمام امکانات برای اطلاع رسانی هستيم؛ رســانـه شــماييد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016