چهارشنبه 25 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون اول قضاييه: پرونده سه شهروند آمريکايی به صدور حکم قطعی منجر نشده است، ايلنا

* دستگاه قضايی وظيفه مهمی در قبال موضوع ناامنی و فتنه دارد


معاون اول قضاييه گفت:پرونده سه شهروند آمريکايی به صدور حکم قطعی منجر نشده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسی در حاشيه همايش دادستان‌های عمومی انقلاب سراسر کشور در پاسخ به پرسش ايلنا مبنی بر اينکه آيا دستگاه قضايی بنايی برای تعيين سخنگو دارد و سخنگو چه زمانی دقيقا مشخص خواهدت شد گفت: انشاءالله سخنگو مشخص خواهد شد و چون گزينه‌های مختلفی را بررسی می‌کند تا رئيس قوه قضائيه بر روی يک گزينه به نتيجه نهايی برسد و خبرنگاران نيز اگر کسی را مناسب برای اين کار دانستند به ما معرفی کرده و ما آن را بررسی خواهيم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگاران عليرضا جمشيدی سخنگوی سابق قوه قضائيه را اعلام کردند که معاون اول قوه قضائيه گفت ما اين موضوع را نيز بررسی خواهيم کرد.
وی در خصوص آخرين وضعيت پرونده‌های سه تبعه آمريکايی گفت: همانطور که قبلا اعلام شده در مورد اين تبعه اتهاماتی متوجه‌شان است که در دادسرای تهران در حال رسيدگی است و هنوز به صدور حکم قطعی منجر نشده است و در صورت صدور تصميم يا حکم اعلام خواهد شد.
رئيسی با تاکيد بر اينکه در ايران دستگاه قضايی استقلال دارد گفت: قوه قضائيه مستقلا و با نظر قضات مربوطه اين موضوع را رسيدگی خواهد کرد.
معاون اول قوه قضائيه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اينکه با توجه به صحبت‌های امروز رئيس قوه قضائيه مبنی بر وجود ادله کافی برای محاکمه سران فتنه، آيا دستگاه قضايی نمی‌خواهد پرونده سران فتنه را به جريان بی‌اندازد اظهار داشت: دستگاه قضايی وظيفه مهمی در قبال موضوع ناامنی و فتنه دارد و اين وظيفه بسيار سنگين و خطيری است.
وی با بيان اينکه هم خواست مردم عزيز و هم به موجب قانون دستگاه قضايی مسووليت رسيدگی دارد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بيانات اخير فرمودند مردم عزيز بدانند آنجا که مربوط به اقدام مديران و مسوولان قانونی است آنها به وظيفه خود عمل خواهند کرد.
معاون اول قوه قضائيه خاطرنشان کرد: من به مردم عزيز اطمينان می‌دهم همانطور که رئيس قوه قضائيه گفتند بنای دستگاه قضايی اين است که با مساله ناامنی‌هايی که بعد از انتخابات رخ داده و عواملی که در اين ناامنی به نحوی از انحا نقش داشته و موضوع فتنه و فتنه‌گران و جريان اهانت به تصوير امام بزرگوار که قلوب همه متدينين و آزادی‌خواهان جهان را جريحه‌دار کرد بدون هيچ اغماضی رسيدگی خواهد کرد و انشاءالله مردم را در جريان رسيدگی و اقدامات خود قرار خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016