پنجشنبه 26 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه دانشجويان دانشگاه‌های آزاد تهران در مورد برخوردهای امنيتی با فعالين دانشجويی اين دانشگاه، ادوارنيوز

دانشجويان دانشگاههای آزاد اسلامی شهر تهران در مورد برخوردهای امنيتی با فعالين دانشجويی اين دانشگاه بيانيه ای را به اين شرح منتشر کرده اند:

بسمه تعالی

پيش ازبرگزاری دهمين دوره ی انتخابات رياست جمهوری و با باز شدن عرصه ی فعاليت های سياسی و اجتماعی در ايران و شکل گيری فضای نقد و انتقاد در جامعه به بهانه ی در پيش بودن يکی از سرنوشت سازترين انتخابات های ايران انچه که بيش از پيش آشکار بود حضور گسترده و بی نظير جنبش دانشجويی ايران و مشارکت فعالانه و موثر انها در شکل گيری هرچه باشکوهتر انتخابات بود. در دوره ی کوتاهی که همراه با آزادی های نسبی مدنی نيز همراه بود و از اين نظر می توان آن را دوره ی بهار تهران نام برد. اين جنبش دانشجويی به ويژه دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی بودند که پس از سالها دوری از حضوردر عرصه ی انتخابات به اميد ايجاد تغيير وتحول مثبت در راستای منافع ملی گام در ميدان مبارزات انتخاباتی گذاشته بودند.
اما آنچه که در پس شمارش صندوقهای آرا بيان شد با آنچه در پيش از آن انتظار اکثريت عامه بود متفاوت بود و بهار تهران نيز گرفتار خزانی به مثابه بهار پراگ شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با پايه ريزی دولت کودتا وشکل گيری ابزارهای تثبيت ان اين صدای اعتراضات قانونمند ملت ايران بود که از آن روز هرروز پر قدرت ترواستوارتر شنيده می شود.
اعتراضاتی که اگرچه همراه با سرکوب و بازداشتهای گسترده و بی سابقه ی صديقترين و با وفاترين ياران خود همراه بوده اما نه تنها با تقديم شهدا و مجروحان راه حق , هراسی به دل راه نداده بلکه از آنان به عنوان چراغ راهی در جهت رسيدن به خواسته های مشروع خود استفاده کرده است.
جنبش دانشجويی ايران که همواره در تاريخ پرفراز و نشيب خود به عنوان منتقد ترين و فعال ترين قشر کشورشاهد تهديد، سرکوب و فشار های گوناگونی بوده است، ‌اين بار نيز آماج حملات کودتاچيان قرار گرفته است، به گونه ای که عبدالله مومنی به عنوان استوانه ی جنبش دانشجويی ايران و فردی که در يک دهه ی اخير تلاشهای بسياری را در راستای پيشبرد اهداف اين جنبش و ميهن خويش به انجام رسانده است تنها و تنها به دليل تشويق و تلاش در جهت آشتی طيف گسترده ای از دانشجويان با صندوق های رای و بازسازی فضای سياسی دانشجويی در جهت پيشبرد مصالح کشور اکنون و طی دادگاهی فرمايشی و نمايشی به ۸ سال حبس محکوم شده است.
در اين بين دانشگاه آزاد اسلامی نيز از اين قاعده مستثنی نبوده و تعدادی از دانشجويانش(همچون امير جوادی فر) به مقام رفيع شهادت نايل امده ونيز تعدادی از بهترين و موثرترين فعالين خود را در بند دارد.
سلمان سيما يکی از شناخته شده ترين فعالين دانشگاه آزاد در دانشگاههای تهران جنوب کرج وتهران مرکز که در کارنامه ی فعاليت خود عناوينی چون سردبيری نشريه ی توقيف شده ی سخن تازه ,عضويت در هيئت موسس انجمن اسلامی تهران جنوب , نقش موثر و تاثيرگذار در راه اندازی انجمن اسلامی کرج ,عضويت در کميته ی سياسی ادوارتحکيم وحدت وعضو شورای سياستگذاری شهروند آزاد را دارد اکنون بيش از ۳۰ روز است که توسط نيروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده و در سلول انفرادی به سر می برد و بازداشت وی در حالی ادامه دارد که وی از سوی بازجويان مضروب شده وشدت صدمات وارده به وی تا حدی است که از ناحيه ی قفسه ی سينه وانگشتان دست چپ دچار آسيب ديدگی شده است و از امکان رسيدگی پزشکی نيز محروم می باشد.
سينا شکوهی از دانش آموختگان دانشگاه آزاد تهران جنوب و عضو دانشجويان و دانش اموختگان ليبرال ايران که نزديک به ۲۵ روزاست در بازداشت به سر می برد و وی تنها يکبار با خانواده ی خود ملاقات داشته است .
ميلاد فدايی يکی ديگر از دانشجويان دانشگاه تهران جنوب که نزديک به ۱۴ روز است در بازداشت به سر می برد.
علاوه بر اين نيزحدود ۲۰ نفر از دانشجويان تهران مرکز در روز ۱۶ آذر ماه بازداشت شده اند که هنوز تعدادی ا ز آنها در بازداشت هستند
اين بازداشت ها درحالی صورت گرفته است که عوامل دولت کودتا به شدت نسبت به ادامه ی دامنه ی اعتراضات تا روز ۱۶ آذر بيمناک بوده اند اما حضور پرشور و بی نظير دانشجويان سراسر کشور در تجمعات ثابت کرد که آقايان دگر بار راه را به بيراهه رفته اند و دانشجويان به اثبات رساندند که اگر چه جای تمامی دوستان آنها در روز دانشجو خالی بود اما هر کدام از آنها به مثابه يک امير ، يک عبدالله ، يک سلمان ،‌يک سينا و يک ميلاد هستند که تا دستيابی به حقوق مشروع و قانونی خود از پای نخواهند نشست.
فعالين دانشجويی دانشگاههای آزاد تهران امضا کننده اين بيانيه ضمن اعلام برائت از هرگونه حرکت انحرافی در جريان برگزاری روز۱۶ آذرماه از سوی عوامل مشکوک در دانشگاه ها که در جهت به انحراف کشيدن جريان دانشجويی ايران می باشد , اعتراض خود را نسبت به صدور احکام سنگين محروميت از تحصيل و تبعيد دانشجويان به شهرهای جنوبی و بازداشت وحبس و عدم اطلاع از وضعيت ياران دبستانی خود اعلام ميدارد واز مسئولين امر پايبندی به قوانين وگام برداشتن در جهت احقاق حقوق مردم و پاسداری از تمامی ارا و عقايد را خواستار هستند.

دانشگاه های آزاد واحد تهران مرکز- تهران شمال ـ تهران جنوب‬ ـ‌ شهر ری ـ‌ علوم تحقيقات


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016