شنبه 28 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کیهان: محاكمه و مجازات سران فتنه فرياد مردم در سراسر كشور

مردم سراسر كشور ديروز پس از اقامه نماز جمعه با برپايي تظاهرات اعتراض آميز ضمن محكوميت هتك حرمت به ساحت امام راحل خواستار اشد مجازات براي سران فتنه سبز اموي شدند.

راهپيمايان در شهرهاي مختلف با حمل تصاوير امام خميني(ره) و حضرت آيت الله خامنه اي و نيز حمل پلاكاردهايي با مضامين انقلابي و اطاعت از ولايت فقيه، شور و عشق خود را به بنيانگذار انقلاب اسلامي و مقام عظماي ولايت ابراز داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تظاهركنندگان همچنين شعارهايي نظر «الله اكبر»، «مرگ بر ضدولايت فقيه»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، «ابوالفضل علمدار خامنه اي نگهدار»، «حزب فقط حزب علي رهبر فقط سيدعلي»، «خميني خميني راهت ادامه دارد»، «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي»، «خامنه اي كوثر است دشمن او ابتر است»، «خامنه اي خميني ديگر است ولايتش ولايت حيدر است»، «اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده»، «حسين حسين شعار ماست خميني افتخار ماست»، «سران فتنه سبز اعدام بايد گردند» و «موسوي موسوي اين آخرين پيام است» را سردادند.

همچنين پلاكاردهايي با اين مضامين در دست راهپيمايان بود: «هتك حرمت ساحت مقدس امام خميني را شديداً محكوم مي كنيم»، «ما تا آخر با ولايتيم»، «امام خميني(ره) يك حقيقت هميشه زنده است»، «جانم فداي رهبر»، «لبيك يا خامنه اي لبيك يا حسين است» و «دشمن را خوب بشناسيد مبادا از شناسايي دشمن غفلت كنيد (مقام معظم رهبري)».

صدها هزار نفر از مردم تهران نيز ديروز بدون توجه به هواي نسبتاً سردپاييزي پس از اقامه نماز پرصلابت جمعه با راهپيمايي و اجتماع باشكوه در مقابل سردر اصلي دانشگاه، خشم و انزجار خود را از اهانت هواداران موسوي، كروبي و خاتمي به امام راحل ابراز داشتند. در اين مراسم ابتدا يكي از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت در سوگ امام حسين(ع) و شهداي عاشورا مرثيه سرايي كرد و مردم نيز به سينه زني پرداختند.

رحيميان: چشم فتنه كور مي شود
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران طي سخناني توهين به امام خميني را دشمني با خدا، رسول خدا و اسلام و تمامي ارزش ها توصيف كرد و يادآور شد: دشمني با امام، دشمني با استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي و همه دستاوردهاي عزتمند جمهوري اسلامي است.
وي اضافه كرد: توهين به امام (ره) توهين به همه ارزش ها، شيعيان، مسلمانان جهان، تمام آزادگان جهان، شهدا، ايثارگران و خانواده شهدا و همه كساني است كه فرزندانشان را در راه امام و اسلام و انقلاب فدا كرده اند.

حجت الاسلام رحيميان همچنين توهين به امام را همصدايي با آمريكا و اسرائيل در جهت مقابله با اسلام عزيز توصيف و در عين حال تصريح كرد: توهين به امام همصدايي و هم نوايي با فرعون ها، نمرودها و يزيدها در جهت مقابله با انبياء و اولياي الهي است.

وي اضافه كرد: اما همه دشمنان و دوستان بايد بدانند همانطور كه در سال 56 يك توهين به امام باعث تسريع در سقوط رژيم ستمشاهي و شكست همه پشتيبانان او و از اين سو باعث پيروزي انقلاب شد، امروز هم اين توهين به امام، يقيناً بار ديگر خط امام را در دنيا زنده و ثانياً چشم فتنه و فتنه گران را كور كرده و خواهد كرد.

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امورايثارگران در ادامه با اعلام احترام به تمامي 40 ميليون نفري كه در انتخابات رياست جمهوري به نظام اسلامي و قانون اساسي و ولايت فقيه رأي داده اند، خاطرنشان كرد: بايد يادمان باشد در زمان امام(ره) و هم در زمان حاضر و هم در هر تاريخي، يك عده اشرار و نابخرد در جوامع وجود داشته و دارند، اما عوامل و عناصري كه زمينه اين فتنه را فراهم كرده اند و آن هايي كه دامن زدند به تشويش و زمينه را براي حضور معدودي شرور فراهم كرده اند، گناهشان از پاره كردن عكس امام بالاتر است.

وي گفت: تظاهر به روزه خواري در ماه رمضان، شعار دادن عليه روز قدس و جمهوري اسلامي و تمام ارزش ها و ميراث هاي گرانبهاي امام(ره) و شعار دادن زير پرچم سبزي كه منافقان برافراشته اند گناهش از پاره كردن عكس امام بالاتر و بزرگتر است.

حجت الاسلام رحيميان هم چنين با بيان اين كه به سران ايجاد فتنه در كشور هشدار مي دهيم، گفت: براساس آيات قرآن اگر از كار خود تبري جستند مورد پند و اندرز قرار مي گيرند و به آغوش جامعه بازمي گردند؛ اما اگر بخواهند به فتنه گري ادامه دهند و دست از كارهايشان برندارند براساس همين آيات آنچنان متزلزل خواهند شد تا كسي از آن ها باقي نماند و بايد به بدترين و شديدترين حالت اعدام شوند.

در اين هنگام راهپيمايان شعار دادند «موسوي موسوي اين آخرين پيام است» و «سران فتنه سبز اعدام بايد گردند». رحيميان در ادامه مقابله با براندازان را سنتي خدايي توصيف كرد كه چه قبل از پيغمبر(ص) و چه بعد از پيغمبر و تا ابد بوده و خواهد بود و در تمامي جوامعي كه ادعاي دموكراسي دارند نيز برقرار است.

وي در خاتمه تصريح كرد: شاخص اصلي پيروي از امام(ره) قرار گرفتن زير سايه ولايت است.

پس از سخنان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران، قطعنامه پاياني راهپيمايان مبني بر محكوميت هتك حرمت به ساحت امام خميني(ره) و محاكمه و مجازات خاتمي، موسوي و كروبي و تمامي عوامل فتنه سبز اموي قرائت شد كه با تكبير حاضران مورد تأييد قرار گرفت.

خروش غيورانه مردم سراسر كشور در دفاع از نام و راه امام
با وجود برف و باران و سرماي شديد هوا در اكثر نقاط كشور، مردم ولايتمدار و خداجوي ايران اسلامي در اعتراض به هتك حرمت امام خميني با حضور پرشور در راهپيمايي هاي بعد از نمازجمعه با امام خميني و رهبر معظم انقلاب بيعتي دوباره كردند.

گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان حاكي است نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به وقايع روز 16آذر اظهار داشت: اين امكان وجود دارد كه دشمنان و منافقين با اين كار وفاداري مردم به امام، نظام و رهبري را آزمون كرده باشند تا اقدامات بعدي خود را با عكس العمل مردم طراحي كنند.

«آيت الله سيديوسف طباطبايي» افزود: ممكن است اين وقايع از طرف عده اي جاهل فريب خورده صورت گرفته باشد كه اصلا قابليت توجه را نداشته باشند.
وي اضافه كرد: دشمنان داخلي و خارجي بدانند مردم ايران همواره حامي ولايت و نظام بوده و به اين سادگي نمي توانند به اعتقادات مردم توهين كنند.

¤ به گزارش خبرنگار كيهان در تبريز اعضاي هيئت علمي دانشگاه هنر اسلامي تبريز نيز با امضاي بيانيه اي خواستار اخراج و بركناري ميرحسين موسوي از هيئت امناي دانشگاه هنر اسلامي تبريز شدند.

¤ گروهي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران تبريزي نيز با تجمع در برابر بيت امام جمعه اين شهر خواستار تصفيه موسسه نشر آثار امام خميني از ضدانقلاب شدند.

¤ به گزارش خبرنگار كيهان در ساري دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ساري نيز گفت: رهبر انقلاب فصل الخطاب در تمامي مسائل و به ويژه موضوعات حساس و كليدي كشور است.

محسن رضايي افزود: راه برون رفت كشور از التهابات پيش رو عمل به توصيه ها و فرامين رهبر انقلاب است.

¤ همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در بناب اساتيد، كاركنان و دانشجويان دانشگاه پيام نور مركز بناب با برگزاري تجمع اعتراض آميز ضمن محكوم كردن اين هتك حرمت بر حمايت از ولايت فقيه تاكيد كردند.

¤ به گزارش خبرنگار كيهان در دزفول دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاه آزاد دزفول نيز در محكوميت هتك حرمت ساحت مقدس امام خميني، در مقابل دانشكده فني اين دانشگاه تجمع اعتراض آميز برپا كردند.

¤ گزارش ايرنا نيز حاكي است مردم چهارمحال و بختياري در اعتراض به هتك حرمت ساحت مقدس بنيانگذار انقلاب اسلامي پس از اقامه نمازجمعه در هواي سرد و برفي راهپيمايي كردند.

¤ به گزارش خبرنگار كيهان در قائم شهر نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه قائم شهر در همايش عاشوراييان در مصلاي جمعه قائم شهر گفت: سران فتنه و آشوبگران از روز قدس و با زير پا گذاشتن آرمان هاي امام خميني به بنيانگذار انقلاب توهين كردند.

¤ گزارش خبرنگار كيهان در همدان نيز حاكي است فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) استان تهران در ششمين مجمع پيشكسوتان جهاد و شهادت همدان گفت: نخست وزير امام، سردار، رزمنده، فرزند شهيد و هركسي كه امروز در خط امام و شهيدان نباشد از خانواده انقلاب نيست.

سرتيپ پاسدار حسين همداني در خصوص اغتشاشات اخير و توهين به امام خميني گفت: اگر شهيدان عمليات تنگه كورك (عمليات رزمندگان استان همدان در سال 60) امروز بودند اجازه چنين كارها و اهانت هايي را نمي دادند.

همچنين گزارش خبرنگار كيهان از ايلام حاكي است آيت الله مرواريد نماينده سابق مردم ايلام در مجلس خبرگان رهبري كه از حاميان اصلاحات به شمار مي رفته با حضور در راهپيمايي از توهين كنندگان به امام خميني اعلام برائت كرد.

گفتني است نزديك يك قرن از سن آيت الله مرواريد مي گذرد و ايشان با وجود كهولت سن با عصا در راهپيمايي شركت كردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016