چهارشنبه 2 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: ما برای جهانيان الگو هستيم! از نظر وضعيت بين‌المللی در نقطه ممتازی قرار داريم، ايسنا

رييس‌جمهور گفت: نيروهای انقلاب بايد هميشه در صحنه باشند و عرصه‌ در اختيار نيروهايی باشد که با تمام وجود معتقد به انقلاب و خدمتگزاری به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز چهارشنبه در ادامه دومين روز از سفر استانی هيات دولت به استان فارس در جمع مديران اين استان اظهار کرد: اين به معنای به رسميت شناختن برخی از دسته‌بندی‌های ساخته دشمنان نيست. من با اين دسته بندی‌ها مخالف بودم و معتقدم اين دسته بندی‌ها اصالت ندارد و يک خط بيشتر وجود ندارد و آن خط انقلاب و نظام، فداکاری و خدمت به مردم است.

وی افزود: يک عده بودند که به خاطرخودخواهی‌ها و دنيا پرستی‌ها خود را از توده عظيم ملت جدا می‌کردند و کسانی بدبخت‌تر بودند که دست به ترور زدند و خود را به دشمن فروختند. ولی همان‌طور که اشاره شد يک خط بيشتر وجود ندارد و آن خط توده ملت است و اين دسته‌بندی‌ها نتيجه‌ای جز از بين بردن استعدادها نداشته است. در اوج فداکاری مردم مشاهده کرديم يک عده‌ای برای تصرف مقام به جان هم افتادند و حتی برخی از مسايل را به خط اول جبهه کشاندند، اين کارها نتيجه‌ای جز ضرر نداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که " دشمن به دنبال انشقاق بين ملت است" ادامه داد: دشمن تلاش کرده و می‌کند که در دل صفوف به هم پيوسته مردم انشقاق ايجاد کند، ولی به لطف هوشياری مردم و حرکت آن‌ها در مسير انقلاب و امام(ره) اين امر محقق نشد و توطئه‌ها خنثی شده است.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌که " برخی‌ صحبت از شکاف اجتماعی و برخی بحث شکاف بين نسل‌ها را مطرح کرده‌اند" خاطرنشان کرد: معلوم است نسل امروز با نسل ديروز زندگی متفاوتی دارد، ولی همه در يک جاده حرکت می‌کنند. اگر قرار بود مثلا نسل اکنون نيز مانند نسل گذشته زندگی کند که اتفاقی رخ نمی‌داد و پيشرفتی حاصل نمی‌شد، طبيعی است که نسل بعدی از نسل قبل‌تر خود در مسير بالاتر و در سطح بالاتری حرکت و زندگی کند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند در بين صفوف ملت شکاف ايجاد کند ولی ملت ما مثل يک اقيانوس زلال با تمام وجود به صحنه می‌آيد تا به دنيا بگويد ما هستيم و عزت و عظمت خود را به رخ دنيا بکشاند، اين مساله را بارها به رخ دنيا کشانده‌اند که اين ملت متحد يک پارچه است و در صحنه حضور دارد.

به گزارش ايسنا احمدی‌نژاد هم‌چنين در بخش ابتدايی صحبت‌های خود خطاب به مديران استان فارس گفت: توجه کنيد که در چه موقعيت تاريخی، بين‌المللی، ملی قرار داريد. موقعيت تاريخی ما کجاست؟ در مسير نهضت انبياء الهی خداوند متعال انقلاب اسلامی را تعبيه کرد و در واقع انقلاب اسلامی يک جهش عظيم به سمت اهداف نهضت‌های انبيا و در واقع جزيی از اين حرکت آرمانی است و ما را از نظر تاريخی زمانی را خلق کرد که اوج عزت خداپرستان است.

وی با بيان اين‌که " انقلاب اسلامی تمام معادلات جهانی را به هم زد و در پيشرفت انديشه توحيدی در عرصه جهانی نقش ممتازی را ايفا کرد" گفت: دو مانع بزرگ در راه پيشرفت انديشه توحيدی وجود داشت که يکی شوروی بود که فرو ريخت و يکی امريکای سرمايه‌داری و نظام سرمايه‌داری است که به فضل الهی در حال فرو ريختن است.

وی با بيان اين‌که " ما از نظر تاريخی در جايگاه برجسته‌ای قرار داريم و در واقع يک الگو برای جهانيان هستيم" ‌اظهار کرد: ما از نظر وضعيت بين‌المللی نيز در نقطه ممتازی قرار داريم و همه سياستمداران و دولت‌هايی که می‌خواهند حرفی برای گفتن داشته باشند، نيازمند ملت ايران هستند.

رييس‌جمهور با اشاره به اهميت خاورميانه خاطرنشان کرد: مهمترين بخش دنيا از نظر فرهنگی و تمدن و شاه‌راه ارتباطی خاورميانه است و هرکس بخواهد در دنيا مسلط شود، بايد در خاورميانه مسلط شود. کشورهايی که در خاورميانه نقشی ندارند در عرصه جهانی نيز نقش چندانی ندارند و اصرار امريکا بر تسلط خاورميانه و قبل از آن هم انگلستان برای تصاحب اين کليد است؛ چراکه آن‌ها می‌دانند مهمترين منطقه در دنيا خاورميانه است. مهمترين کشور خاورميانه نيز ايران است و معنای اين سخن نيز اين است که مهمترين کشور دنيا نيز ايران است؛ چراکه بدون ايران نمی‌توانند کاری در خاورميانه انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ملت ايران برای دنيا الهام بخش و دل‌های پاکان به سمت ملت ايران است. ملت ايران به سرعت در حال تدوين به الگوی آرمانی و زنده در عرصه جهانی است و من اين را از نزديک می‌بينم. ما صحبت‌های علما، دانشمندان و متفکران جهان را در اين زمينه می‌شنويم و ملت‌های جهان ايران را دوست دارند.

وی در ادامه به نقش و جايگاه استان فارس اشاره کرد و گفت: استان فارس مرکز جوشش انسان‌های بزرگ، موحد، خداپرست و عاشق اهل بيت(ع) بوده است و امروز نيز مردم اين استان اين‌گونه هستند.

احمدی‌نژاد خطاب به مديران اين منطقه خاطرنشان کرد: لطف بزرگی از ناحيه خداوند به شما شده است که شما در اين منطقه حضور داريد و می‌توانيد به مردم خدمت کنيد، در اين واقعيت تاريخی و بين‌المللی فرصت خدمتگزاری به مردم را داريد و بايد قدر آن را بدانيد.

وی با تاکيد بر اين‌که " همه مديران بايد در پی خدمت، فداکاری و دلسوزی برای مردم باشند" اظهار کرد: ما همه بايد ايران را بسازيم و به عنوان يک الگو به دنيا معرفی کنيم، استان فارس نيز بايد در اين زمينه پيشتاز باشد، ما بايد از نگاه سطحی و کوچک عبور کنيم و به افق‌های بلند توجه داشته باشيم و در اين مسير حرکت کنيم.

وی با بيان اين‌که " مديران بايد خود را بدهکار و نوکر مردم و پايين‌تر از مردم بدانند و در راستای خدمتگزاری به مردم حرکت کنند" گفت: اين بالاترين افتخار است. شما به همان ميزان که نوکری مردم را می‌کنيد و به مردم خدمت می‌کنيد، مديرکل و مدير هستيد.

رييس‌جمهور در ادامه خطاب به مديران تاکيد کرد: بايد در کارها ابتکار عمل، ‌خلاقيت، ‌نوآوری و ايثار داشته باشيد.

وی در ادامه به تدوين برنامه پنجم توسعه از سوی دولت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دولت در برنامه پنجم توسعه تغييرات و تحولات اساسی ايجاد کرده است، به خصوص در بخش فرهنگ.

وی گفت: دولت در برنامه پنجم توسعه به مقوله فرهنگ توجه ويژه‌ای داشته است، هم‌چنين توجه جهشی به کشاورزی، تامين آب، مديريت کشت، شبکه‌های آبياری، ‌صنايع تبديلی، مسکن و اشتغال روستايی دارد.

به گزارش ايسنا احمدی‌نژاد در بخش ديگری از صحبت‌های خود نيز با اشاره به ظرفيت‌های استان فارس خاطرنشان کرد: استان فارس دارای ظرفيت‌های بسيار بسيار فراوانی است که تمام اين ظرفيت‌ها هنوز شکوفا نشده است.

وی با اشاره به اين‌که " دولت از سرمايه‌گذاری در بخش صنعت وIT و ديگر بخش‌ها در اين استان حمايت می‌کند" گفت: همان‌طور که گفتم کسانی که بخواهند در اين استان سرمايه‌گذاری صنعتی کنند، از لحاظ تسهيلاتی مورد حمايت دولت خواهند بود.

وی هم‌چنين به " حمايت دولت از ايجاد پارک‌های علمی و فناوری در استان فارس" اشاره کرد و با تاکيد بر اين‌که " همه طرح‌ها و مصوباتی که در طول سفرهای استانی مصوب می‌شود، بايد اجرا شود" ادامه داد: اين‌ها در واقع تعهدات دولت هستند که بايد انجام شود و ان‌شاءالله دوستان در مجلس نيز کمک کنند که برنامه‌های دولت در اين ارتباط جلو برود.

رييس‌جمهور تصريح کرد: استان فارس و مردم استان فارس از پيشگامان اصلی فرهنگ انقلاب و اسلامی بوده‌اند و تاريخ بر اين امر گواه است و مردم استان فارس ايثارگران، شهيدان و جانبازان بزرگی را به انقلاب تقديم کرده‌اند.

وی به اهميت توجه و برنامه‌ريزی برای استان فارس و مناطق محروم آن نيز اشاره و اظهار کرد: دنيا بداند که مردم استان فارس حق بزرگی را بر گردن فرهنگ ايرانی و اسلامی دارند. توصيه من به مديران و مردمان استان فارس اين است که در برابر طراحی‌های دشمنان منفعل نباشند؛ چراکه اگر منفعل شديم اين صحنه را از دست می‌دهيم و استعدادها شکوفا نمی‌شود.

وی در پاسخ به پيشنهاد يکی از مديران مبنی بر اين‌که دانشگاه علوم انسانی در اين استان ايجاد شود، گفت: اين پيشنهاد در کارگروه فرهنگ و هنر بررسی شد و مدارس علميه و دانشگاه‌های استان اين مساله را بررسی می‌کنند و دولت نيز در اين ارتباط کمک می‌کند.

احمدی‌نژاد هم‌چنين در پاسخ به اظهارات يکی از مديران که گفته بود برخی از جوانگرايی اظهار نگرانی می‌کنند، اظهار کرد: ممکن است کسانی از جوانگرايی در کشور اظهار نگرانی کنند، ولی اين مساله وجه غالب نيست و اکثرا از حضور جوانان در عرصه‌های گوناگون و مديريتی استقبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع جوانی تجربه و شور و نشاط بايد همه در کنار هم باشند، اين‌ها نبايد نقطه مقابل يکديگر تلقی شوند و بايد از کسی که خوب کار می‌کند و تجربه دارد استفاده شود و در کنار آن نيز از نيروی جوان استفاده شود؛ چراکه ما همه يک هدف را دنبال می‌کنيم و آن هدف اعتلای ايران است و همه بايد در اين مسير حرکت کنيم.

وی به اظهارات يکی از مديران که گفته بود بودجه به صورت عادلانه توزيع نمی‌شود نيز پاسخ داد: ما بايد به سمتی برويم که اين بودجه به صورت عادلانه توزيع شود و اگر شما ديديد که جايی بی‌عدالتی وجود دارد آن را مطرح کنيد و در بخش‌های مختلف استان نيز در هنگام توزيع بودجه بايد عدالت رعايت شود.

رييس‌جمهور هم‌چنين به اهميت توسعه گازرسانی به مناطق مختلف استان فارس اشاره کرد و گفت: بايد بين توسعه گازرسانی و توليد گاز تناسب ايجاد شود.

وی به اظهارات يکی از مديران در مورد توزيع اختيارات در بخش‌های مختلف کشور نيز پاسخ داد: حرکت دولت در راستای توزيع اختيارات در سطح مديران کشور است و نبايد تمرکز بار مسووليت‌ها فقط در تهران باشد.

وی هم‌چنين خبر داد: اعتبارات خوبی در بخش فرهنگ در بودجه سال آينده در نظر گرفته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016