جمعه 4 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پناهنده شدن دختر بن لادن به سفارت عربستان در تهران، بی بی سی

دو پسر اسامه بن لادن از پناهنده شدن دختر رهبر گروه القاعده به سفارت عربستان در تهران خبر داده اند.

روزنامه عربی زبان الشرق الاوسط، چاپ لندن، نوشته که دختر اسامه بن لادن به همراه برادرانش طی هشت سال گذشته در ایران تحت بازداشت خانگی بوده ولی ماه پیش او توانست از دست ماموران فرار کند و در سفارت عربستان پناه گیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این روزنامه می گوید کاردار سفارت عربستان در تهران این خبر را تائید کرده است.

عمر بن لادن، پسر اسامه بن لادن به روزنامه الشرق الاوسط که توسط یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان منتشر می شود گفته است که خواهرش در تماس تلفنی از سفارت عربستان در تهران گفته است که برادرانش از جمله سعد بن لادن که چندی پیش خبر کشته شدن او منتشر شده بود، زنده و در ایران به سر می برند.

بشنوید
گفت و گو با مهرداد فرهمند، بی بی سی
عبدالله بن لادن، پسر دیگر رهبر القاعده نیز در اظهارات مشابهی به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت که خواهرش از سفارت عربستان در ایران تماس گرفته و گفته که در حین خرید در تهران از دست ماموران فرار کرده است.

روزنامه تایمز لندن نیز با انتشار خبری در مورد حضور برخی اعضای خانواده بن لادن در ایران گفته است که مقام های ایرانی اجازه تماس آنها را با خارج نمی دهد. این روزنامه می گوید دلیل این اقدام آن است که ایران حضور اعضای خانواده بن لادن در این کشور را تکذیب می کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه 22 دسامبر خود با خبرنگاران حضور خانواده بن لادن در ایران را رد کرده بود.

اسامه بن لادن نوزده فرزند از چند همسر خود دارد. نیمی از آنها هم اکنون در عربستان و سوریه زندگی می کنند.

طبق گزارش ها، ایران چند عضو خانواده بن لادن از جمله یکی از همسران او را در سال 2001 بازداشت کرد و از آن زمان آنها را در مکانی نامعلوم در خارج از تهران تحت بازداشت خانگی قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016