دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام تسليت و بيانيه سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت)، درخصوص حوادث خونين عاشورا

کل يوم عاشورا و کل ارض کربلا

غاصبان رای ملت و اشغالگران حاکميت برگی ديگر بر کارنامه اشتباهات و جنايات خود افزودند و در مسير اضمحلال و رسوايی گامی به پيش رفتند.

ملت ماتم زده ايران که همزمان با آيين عاشورای حسينی هنوز سوگوار از دست دادن ده‌ها فرزند بی‌گناه خود در ماه‌های گذشته و چشم‌ به راه آزادی اسرای مظلوم جنبش آزادی‌خواهی‌اش بود يکبار ديگر داغدار شد و در ظهر عاشورا خون تعداد ديگری از ايرانيان در حال برآوردن بانگ توحيدی و فرياد آزادگی بر زمين پايتخت ريخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وا اسلاما و وا ايرانا؛ حکومتی که خود را برآمده از آموزه‌های دينی و انقلابی ملی و مردمی می‌داند اينگونه در ظهر عاشورا آتش گلوله به روی بی‌گناهان می‌گشايد و آن می‌کند که مستبدان روسياه تاريخ اين مملکت در ادوار مختلف نيز از عمل بدان شرم داشته‌اند.

چرا صاحبان قدرت به جای آنکه بر اثر هراس از گناه نابخشودنی خويش به هذيان‌گويی و دروغ‌بافی روی آورند لختی با خود نمی‌انديشند: اين چه راهی است که در پيش گرفته‌اند؟ اين چه حکومت دينی است که دروغ و ريا سکه رايج آن است و جان انسان در آن همچون برگ خزان کالايی بی ارزش است؟ اين چه حکومت دينی است که مراجع عظام تقليد در حيات و ممات از گزند آن در امان نيستند و خانه‌هايشان نيز جولانگاه انتقام‌جويی کينه‌ورزان حکومت است؟

آيا بازداشت‌ و سرکوب بلافاصله تعداد ديگری از فعالان سياسی و حقوق بشری خوشنام و مبرز ايرانی همچون دکتر ابراهيم يزدی، عمادالدين باقی و ... را می توان جز نشانه‌ای آشکار از درماندگی و سراسيمگی ناشی از ارتکاب جنايتی هولناک در روز عاشورا تفسير کرد؟

آری؛ عاشورای ۱۳۸۸ رنگ خون گرفت و در تاريخ ماند و نويد داد که خونهای به ناحق ريخته دامن‌گير استبداد خواهند شد.

سازمان دانش آموختگان ايران چنانچه که در بيانيه ۲۵ خرداد خويش تصريح کرده است يکبار ديگر « به نيروهای انتظامی و امنيتی يادآور می‌شود که سلاح دردست آنها امانتی از سوی مردم است که نبايستی به روی صاحبان اصلی آن گرفته شود».

سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت) همچنين ضمن تسليت به ملت شريف ايران و خانواده‌های داغدار «شهيدان عاشورا» به ويژه خانواده معزز و محترم جناب آقای مهندس ميرحسين موسوی، از درگاه خداوند متعال برای اين ملت مظلوم صبر، استقامت و پيروزی مسالت دارد.

سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت)
هفتم دی‌ماه يکهزار و سيصد وهشتاد وهشت شمسی برابر با يازدهم محرم ۱۴۳۱قمری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016