دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری ۱۴ نفر به اتهام فراری دادن زندانيان سيرجان، مهر

فرج‌الله کارگر با اشاره به بروز حادثه سه‌شنبه هفته گذشته فرار دو نفر محکوم به اعدام در سيرجان توسط عده‌ای که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از افرادی که در صحنه حضور داشتند شد، گفت: با اقدامات صورت گرفته در نهايت ۱۴ نفر از عوامل اين اقدام شناسايی و دستگير شده‌اند و دستور شناسايی ديگر افرادی نيز که با آن‌ها همکاری داشته‌اند توسط بازپرس ويژه صادر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مهر، دادستان سيرجان افزود: اتهام اين ۱۴ نفر فراری دادن دو نفر اعدامی، ايجاد حريق عمدی، صدمه و جرح بدنی، تخريب اموال عمومی و توهين به ماموران در حين انجام وظيفه است.

دادستان سيرجان تاکيد کرد: در جريان اين حادثه هيچ‌گونه آسيبی به دادستان و قضات سيرجان وارد نشده است.

وی با اشاره به اينکه جريان فرار دو نفر توسط افراد خانواده و هم‌دستانشان صورت گرفت که در نهايت عصر همان روز، مخفيگاه آنان شناسايی دستگير و دو نفر فراری اعدام شدند.

کارگر جرم اين دو اعدامی را انجام ۳۵ فقره سرقت ظرف ۱۹ ماه اعلام کرد که ۱۹ مورد سرقت مسلحانه همراه با اذيت و آزار بوده است.

کارگر خاطرنشان کرد: اين دو پس از طی مراحل قانونی با حضور وکيل به عنوان محارب محکوم به اعدام شده بودند.

وی افزود: در حين اجرای اين حکم با فشار از سوی بستگان و آشنايان و سنگپرانی موفق به فرار شدند که در نهايت کمتر از شش ساعت از فرار دوباره دستگير و اعدام شدند.

صبح روز سه شنبه هفته گذشته دو نفر محکوم به اعدام با اعمال فشار از سوی بستگان و آشنايان از صحنه اعدام در سيرجان فرار کردند که عصر همان روز مخفيگاه آنها شناسايی و دستگير شدند اما همدستانشان بار ديگر با سلاح گرم قصد فراری دان زندانيان داشتند که در درگيری با ماموران نيروی انتظامی دو نفر از مهاجمان کشته و ۲۵ نفر نيز زخمی شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016