دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب‌ و شتم جوانان و دانشجويان ايرانی توسط محافظين سفارتی در برلين (همراه با چند عکس)

ديروز تعداد زيادی از ايرانيان شهر برلين به دعوت شبکۀ جوانان ايرانی در برلين، برای اعتراض به سرکوب بيرحمانۀ تظاهرات مردم در روز عاشورا، مقابل مرکز فرهنگی اسلامی ايرانيان که وابسته به سفارت جمهوری اسلامی است، جمع شدند. همراه اين تجمع تعدادی از فعالين ايرانی و از جمله برخی از اعضای شبکۀ جوانان ايرانی برای اعتراض به مراسم هايی که سفارت ايران در برلين برای حمايت از دولت کودتا برگزار ميکند به داخل برنامۀ شام غريبان سفارت رفتند و با نشانه های سبز و سخنان اعتراضی عليه سرکوب بيرحمانۀ مردم ايران در روز عاشورا ، اعتراض خود را اعلام کردند. اما اعتراض دانشجويان و جوانان درون مراسم با حملۀ شديد مأمورين و محافظينی که برای سرکوب معترضين از سوی سفارت فراخوانده شده بودند مواجه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مينا محبوبه خانی، سپيدۀ خاکسار، مريم ميرزا، اميد ابراهيمی و پويان محموديان از فعالين شناخته شدۀ دانشجويی و جوان ايرانی بودند که مورد حملۀ نيروهای امنيتی سفارت قرار گرفتند که از ميان ايشان مينا محبوبه خانی و پويان محموديان مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفتند.

همينطور مزدک شالگونی و بهادر نيکفر از اعضای فعال شبکۀ جوانان ايرانی که تازه وارد مراسم شده بودند، برای جلوگيری از ضرب و شتم به طرف دوستان ديگر رفتند که با ضربات مشت و لگد محافظين مواجه شدند. در همين هنگام مأمورين پليس با اطلاع رسانی هژير پلاسچی ديگر فعال شبکۀ جوانان ايرانی، به درون مراسم رفتند و با مداخله از ادامۀ ضرب و شتم معترضين جلوگيری کردند.

شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی نيز برای پشتيبانی از کسانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند به پليس عليه ضاربين اعتراض کردند و همان شب بيش از ده شکايت عليه ايشان به پليس آلمان اعلام شد.

تجمع اعتراضی حدود ساعت ده شب به پايان رسيد. اما همۀ شاکيان به همراه چند تن از شاهدين و فعالين با همراهی پليس در مقابل ساختمانی که مراسم سفارت در آن برگزار شده بود حاضر شدند و پليس آلمان پس از بيرون آمدن تک تک شرکت کنندگان مراسم از شاکيان خواست تا ضاربين را از بين آنها شناسايی کنند. سرانجام تعدادی از آنها پس از گذشت بيش از دو ساعت شناسايی شدند و نام و نشانشان در پروندۀ شکايات معترضين قرار گرفت.


شبکۀ جوانان ايرانی در برلين


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016