چهارشنبه 9 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی در مورد اظهارات سياستمداران دنيا درباره وقايع اخير: اين اظهارات ناشی از "تأثيرپذيری از رسانه‌های بيگانه" است، ايلنا

- اگر عده‌ای وسط راه، سست عنصری نشان نمی‌دادند، امروز وضع کشور در زمينه‌های مادی و معنوی خيلی بهتر بود اما همانگونه که بارها تاکيد شد و واقعيت‌های جامعه نيز نشان می‌دهد. هر مقدار ريزش بود دو برابر آن رويش وجود دارد


ايلنا:رهبر معظم انقلاب با اشاره به اظهارات سياستمداران دنيا در خصوص اغتشاشات اخير تاکيد کردند: اينگونه اظهارات ناشی از ”خباثت‌ها و خود مهره شدن در جهت تغيير حقايق و واقعيتها“ و ”تاثيرپذيری از رسانه‌های صهيونيستی و بيگانه دنيا“ است.
به گزارش ايلنا،حضرت آيت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در ديدار اعضای اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان در اروپا، حرکت علمی در کشور را نياز فوری و ضروری دانستند و بر رسالت خطير جوانان در ”کسب علم“ و ”مجاهدت و تلاش در راه خدا“ برای عبور از يک گردنه عظيم تاريخی تاکيد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حرکت صحيح و درست اتحاديه انجمن‌های اسلامی در خارج از کشور، اين اتحاديه را شجره‌ای طيبه و نهادی جوان و مومن دانستند و تصريح کردند: نهادينه کردن علم در کشور موثرترين راه برای رسيدن به آرمان‌هايی است که نظام جمهوری اسلامی به عنوان يک حرکت عظيم با اهدافی بسيار والا و ارزشمند به دنبال آن است.
رهبر انقلاب اسلامی نظام حاکم بر جهان را ناعادلانه توصيف کردند و افزودند: در دنيای امروز، انسان در فرهنگ و نظام‌های غلط و در تبعيض و بی‌عدالتی محصور بوده و بی‌عدالتی يک رسم حاکم بر جهان و جزو ذات و طبيعت نظام سرمايه‌داری غربی با شعار ليبرال دموکراسی است.
ايشان به تلاش جمهوری اسلامی برای ايجاد نظم عادلانه جهانی اشاره و اظهار اميدواری کردند: بتوان پرچم عدالت را در سطح جهان بالا برد و نيروی عظيم مردمی را زير اين پرچم جمع کرد.
حضرت آيت‌‌الله خامنه ای، دو هدف عمده در اين راه را ”ايجاد و ساخت يک نمونه و نظام عادل“ و ”معرفی و نشان دادن آن نظام“ برشمردند و تصريح کردند: در ايجاد و معرفی اين نظام اسلامی، علم، ايمان، همت و توانايی روحی و جسمی لازم است که اين ويژگی‌ها در جوانان کشور وجود دارد.
رهبر انقلاب اسلامی، حفظ ايمان و استقامت را برای حرکت در اين راه دشوار و سخت با وجود هواهای نفسانی، انگيزه‌ها و خواسته‌های گوناگون لازم دانستند و خاطر نشان کردند: پيمودن خط مستقيم با ملاحظه تمام و زاويه پيدا نکردن، استقامت است که به مجاهدت و بصيرت لازم دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انحراف و زاويه پيدا کردن برخی افراد در داخل کشور تصريح کردند: اگر اين مساله اتفاق نمی‌افتاد و عده‌ای وسط راه، سست عنصری نشان نمی‌دادند، امروز وضع کشور در زمينه‌های مادی و معنوی خيلی بهتر بود اما همانگونه که بارها تاکيد شد و واقعيت‌های جامعه نيز نشان می‌دهد. هر مقدار ريزش بود دو برابر آن رويش وجود دارد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به اظهارات برخی سياستمداران دنيا درخصوص اغتشاشات روز عاشورا در تهران، اشاره کردند و اينگونه اظهارات را ناشی از ”خباثت‌ها و خود مهره شدن در جهت تغيير حقايق و واقعيتها“ و ”تاثيرپذيری از رسانه‌های صهيونيستی و بيگانه دنيا“ بيان کردند.
در ابتدای اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين جواد اژه‌ای نماينده ولی فقيه در اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان در اروپا ضمن ارائه گزارشی با اشاره به برگزاری چهل و چهارمين نشست اين اتحاديه در تهران گفت: اين نهاد از مجموعه‌هايی است که در طول اين سال‌ها با حاکميت گرايش‌های مختلف از هرگونه تجزيه و تفرقه فاصله داشته است و با پيروی از خط امام خمينی (ره) و ولايت فقيه همچنان با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.
همچنين دبير اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان در اروپا گفت: اعضای اين اتحاديه با عشق به امام راحل (ره) و ولايت فقيه به گونه‌ای در اين مسير حرکت می‌‌کنند که بتوانند به آن اقتدار معنوی و شکوه علمی که خواست نظام جمهوری اسلامی است برسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016