جمعه 11 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بیانیه دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت در پی حمله به حریم دانشگاه، خبرنامه امیرکبیر

در پی حمله وحشیانه نیروهای اراذل و اوباش سازماندهی شده به همراهی نیروهای بسیج به دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در روز سه شنبه، ۸ دی، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بیانیه ای در این زمینه منتشر کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در بیانیه خود ضمن محکوم کردن ورود نیروهای سازماندهی شده حکومت از خارج دانشگاه و حمله به دانشجویان، اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی کلاس‌های درس را تحریم کرده و به اعتراض مسالمت آمیز خود ادامه خواهند.

همچنین روز گذشته ویدئوی دیگر از حمله روز سه شنبه به دانشجویان دانشگاه علم وصنعت منتشر شد، که می‌توانید در لینک زیر آن را مشاهده کنید:

متن بیانیه منتشر شده توسط دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به شرح زیر است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خون سرخ کيانوش آسا

دانشجويان و همسنگران عزيز

کشتارهای وحشيانه و يزيدوار مردم توسط رژيم کودتا در روز عاشورا و سپس قرآن بر سر نيزه کردن و هوچي گري های صدا و سيما که به قصد سرپوش گذاری بر جنايات رخداده ی رژیم در روز عاشورا انجام شد کم نبود، که کودتاچيان حتی به عزاداری مسالمت آميز دانشجويان برای شهدای عاشورا در داخل دانشگاه نيز رحم نکرده و در جريان تجمع اعتراضی سبزهای علم وصنعت در روز سه شنبه درهای دانشگاه را به روی ددمنشانِ حيوان صفت باز کردند تا نيروهاي لباس شخصي در کنار مزدوران بسيجِ دانشگاه به دانشجويان حمله ور شده و ده ها تن از آنان را مورد ضرب و شتم قرار دهند، 15 تا 20 نفر را بازداشت کرده، تعدادی را به حراست دانشگاه برده، تهدید کنند و سرانجام طبق خبرهای دریافتی - که هنوز تعداد آن تایید نشده است- حدود 50 نفر از دانشجویان را نیز به کمیته انضباطی احضار کنند.

در اين که پروژه نخ نما و بی ثمر براي استفاده ابزاری از دانشگاهمان جهت پیشبرد سناریوی تازه ای از کودتاچیان تحت عنوان "هتک حرمت عاشورا"، از قبل برنامه ريزی شده بود شکی نيست. چرا که از روز قبل ورود نيروهاي غير دانشجو از مساجد و پایگاه های بسیج اطراف دانشگاه با دعوت خبرگزاري های دولتی و رسانه ي غير ملّی، کليد خورده بود و حضور گسترده ی جيره خوارانِ بسيج از همان آغاز شکل گيريِ تجمّع در بين دانشجويان که سعی در جلوگیری و به تشنج کشاندن برگزاری مسالمت آميز مراسم سبزها داشتند حاکی از این امر است. اما ورود اراذل و اوباشِ لباس شخصي همراه با باتوم، قمه و اسپری فلفل به ساحت مقدس دانشگاه و هتک حرمت و به خاک و خون کشيدن دانشجويان را به هيچ وجه بر نتابيده و بي پاسخ نخواهيم گذاشت. مسلّماً باز کردن قلاّده لباس شخصی ها و ورود رسمي آنان به دانشگاه و ضرب و شتم و بازداشت دانشجويان نه تنها اقتدار حاکمیت را نشان نمي دهد که نشان از استيصالِ استبدادِ رژیمِ رو به زوال است.

خوشحاليم از اين که دانشجويان با وجود تمام فشارهای حراست و وزرات اطلاعات، حرمت خون شهداي عاشورا را حفظ کرده و مراسم باشکوهي براي گراميداشت آنان برگزار کردند و هم اينکه با وجود هتّاکی ها و بی حرمتی های مزدوران بار ديگر بدون هيچ خشونتی اين آخرين تير ترکش کودتاچیان را نيز خنثی کردند.

و انزجار خود را اعلام مي داريم از رژیم کودتا و نوچه صفتانِ گوش به فرمانِ دانشگاهي اش به خصوص رییس انتصابی دانشگاه، حراست و انتظامات که اين چنين دانشگاه را در اختيار اراذل و اوباش قرار دادند و خود نيز با آنان همکاری کردند. به طوری که هنوز و با گذشت یک روز از حادثه، فضای دانشگاه هنوز در اختیار لباس شخصی ها و نیروهای امنیتی است.

ما دانشجويان سبز دانشگاه علم و صنعت بار ديگر ضمن محکوميتِ شديد فاجعه ی 8 دی علم و صنعت، که لکه ی ننگ دیگری بر کارنامه ی کودتاچیان است، اعلام مي داريم در اعتراض به هتک حرمت ساحت دانشگاه، بازداشت تعدادی از دوستانمان در تظاهرات روز عاشورا و حوادث اخیر دانشگاه، در اعتراض به ادامه ی بازداشت غیرقانونی "کامران آسا" برادر شهید "کیانوش آسا" و در سوگ و عزای شهدای روز عاشورا تا پايان ترم جاری کلاس های درسي را تحريم کرده و اعتراض مسالمت آميز خود را ادامه خواهيم داد.

به خون شهدای جنبش قسم که هرگز اجازه نمی دهیم راهشان فراموش و خونشان پایمال شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016