دوشنبه 14 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نبی‌حبيبی، دبيرکل موتلفه: برخی از دوستان احمدی‌نژاد جز با حذف هاشمی رفسنجانی راضی نمی‌شوند، ايلنا

* تحليل اشتباه دوم خردادی‌ها اين بود که اگر همه مردم به پای صندوق‌های رای بيايند اين نامزد آنهاست که رای می‌آورد
* حساب هاشمی را با حساب موسوی و کروبی جدا می‌دانيم


ايلنا: دبير کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اين حزب قرار نيست در دعوای بين آقای هاشمی و آقای احمدی‌نژاد الزاما خودش را در يک طرف قضيه قرار دهد.
به گزارش ايلنا، محمد نبی حبيبی در نشست مشترک مسئولان و اعضای حوزه‌های شهر تهران، با اشاره به حوادث و اتفاقات پس از انتخابات اظهار داشت: ما از هفته بعد از انتخابات تا به امروز معتقديم برای مقابله با حوادثی که پديد آمد برخوردی چند جانبه لازم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: از نظر کارهای سياسی برای برخورد با حوادث کار احزاب و تشکيلات سياسی و کارهای امنيتی نيز وظيفه نيروهای امنيتی است.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی با تاکيد بر اينکه بارها اعلام کرده‌ايم وحدت عملی، وحدتی است که نيروهای وفادار به انقلاب اسلامی حول محور رهبری وحدت کنند، تصريح کرد: ما ارتباط با کسانی‌که وحدت با آنها غيرممکن است را در مواردی لازم تشخيص می‌دهيم، زيرا حتی اگر احتمال يک درصد هم به بازگشت افراد بود بايد با آنها ارتباط برقرار می‌کرديم اما امروز از آقايان موسوی و کروبی مايوس شده‌ايم و با آنها اتمام حجت کرده بوديم و نتيجه‌ای هم نگرفته‌ايم.
وی يادآور شد: سياست ديگر حزب موتلفه اسلامی اين بوده که با برخی شخصيت‌ها که حرف آنها برای مردم حجت است همچون مراجع عظام تقليد و علمای استانهای مختلف نيز ارتباط برقرار کنيم تا نظر آنها در مورد مسائل روز را بدانيم.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به هدف دشمنان از انتخابات دهم رياست جمهوری خاطر نشان کرد: ما قبل از انتخابات دوره دهم رياست جمهوری به اين نتيجه رسيده بوديم که دشمن به بهانه انتخابات می‌خواهد به سراغ اصل ولايت فقيه رفته و محور خيمه انقلاب را آسيب بزند.
وی افزود: تحليل اشتباه دوم خردادی‌ها اين بود که اگر همه مردم به پای صندوق‌های رای بيايند اين نامزد آنهاست که رای می‌آورد و دشمن نيز به همين دليل مردم را دعوت به انتخابات می‌کرد و اين اشتراک تاکتيک ميان دشمنان قسم خورده انقلاب و دوم خردادی‌ها بود.
حبيبی همچنين با اشاره به هتک حرمت ساحت امام حسين (ع) در روز عاشورا اظهار داشت: ‌اوباش در عاشورا شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه را سر دادند و با اين توهين‌هايی که به مقام معظم رهبری می‌شود، کدام آدم متدين انقلابی است که دلش خون نباشد، آيا با وجود هجمه دشمنان خواص می‌توانند ساکت باشند؟
وی ادامه داد: افرادی که باعث هتک حرمت‌ها و هجمه به ولايت فقيه شدند هشدارهای مقام معظم رهبری و دلسوزی دلسوزان انقلاب را توجه نکردند و متاسفانه کار را به اينجا کشاندند.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه اين نشست در پاسخ به سئوالی درخصوص اختلاف نظر آيت‌الله هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد گفت: حزب موتلفه اسلامی قرار نيست در دعوای بين آقای هاشمی و آقای احمدی‌نژاد الزاما خودش را در يک طرف قضيه قرار دهد.
وی تصريح کرد: ما خود را در زير پرچم يک نفر می‌دانيم و آن ولی فقيه عادل زمان حضرت آيت‌الله خامنه‌ای است.
حبيبی تصريح کرد: آنچه در مورد آقايان موسوی و کروبی شکل گرفته در مورد آيت الله هاشمی رفسنجانی درست نيست، ما هم‌اکنون نيز حساب آقای هاشمی را با حساب آقای موسوی و کروبی جدا می‌دانيم.
وی تاکيد کرد: ما بايد رفتار آيت‌الله هاشمی رفسنجانی را جدای از موسوی و کروبی بررسی کنيم، بعضی از دوستان آقای احمدی‌نژاد نيز هستند که جز با حذف آقای هاشمی به جيزی راضی نمی‌شوند، برخی از دوستان آيت الله هاشمی رفسنجانی هم جز به تخطئه آقای احمدی‌نژاد و دولت ايشان نمی‌انديشند.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در جمع بسيجيان به صورت عمد نام رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را می‌گويند، با آقای هاشمی بايد با عنوان آقای هاشمی برخورد کرد و نبايد حساب ديگران را با وی يکی دانست.
وی افزود: حساب فرزندان آيت‌الله هاشمی رفسنجانی از ايشان جداست، مقام معظم رهبری نيز در خطبه‌های نماز جمعه همين مساله را فرمودند و همچنين بايد قوه قضائيه درخصوص پرونده فرزندان آقای هاشمی برای يک بار نظر قطعی را صادر کند.
حبيبی تاکيد کرد: برای اينکه توصيف‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری از آيت‌الله هاشمی رفسنجانی محقق باقی بماند يک راه بيشتر وجود ندارد آن‌هم دفاع صريح و دائمی آقای هاشمی از اصل نظام و انقلاب، پشت سر مقام معظم رهبری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016