سه شنبه 15 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه شورای فعالان ملی - مذهبی در باره تشديد بازداشت‌ها و فشارهای سياسی بر نيروهای ملی - مذهبی

به نام خدا
محکوميت تشديد بازداشت‌ها و فشارهای سياسی بر نيروهای ملی- مذهبی

پس از سرکوب خونين مردم در عاشورا و راه اندازی سناريوهای رسانه‌ای و تبليغاتی، موج جديد دستگيری روزنامه‌نگاران و فعالان سياسی- مدنی از طيف‌های مختلف آغاز شده است. در اين روند، نيروهای ملی- مذهبی نيز به طرق مختلف تحت فشار و ايذاء قرار گرفته‌اند:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱-تشديد فشار بر احزاب و سازمان‌های سياسی، محدود نمودن فعاليت‌ها و دستگيری رهبران و اعضای آنها نظير بازداشت آقای دکتر ابراهيم يزدی (دبير کل) و برخی اعضا و منسوبين ديگر نهضت آزادی ايران و بازداشت آقای امير دليرثانی عضو شورای مرکزی جنبش مسلمانان مبارز ايران.
۲-بازداشت غيرقانونی و غيرمنصفانه روزنامه‌نگاران هم‌انديش ما نظير آقايان مرتضی کاظميان و عبدالرضا تاجيک و راه اندازی اتهامات واهی نسبت به آنها از طريق بلندگوهای تبليغاتی دولتی.
۳-قطعی نمودن حکم ناعادلانه آقای احمد زيدآبادی مبنی بر زندان، تبعيد و محروميت نامحدود از حقوق اساسی و مدنی.
دستگيری افرادی که دارای شناسنامه فکری و سياسی روشن بوده و هميشه در چارچوب حقوق اساسی مصرحه در قانون اساسی عمل کرده‌اند و در راستای منافع ملی، حقوق و آرمانهای ملی- مذهبی مردم ايران را پی‌جويی نموده‌اند، نتيجه‌ای برای عاملان و آمران آن نخواهد داشت.
دوستان ما سالهاست که با مشی مسالمت‌آميز و آگاهی‌بخش، بر حقوق ملت پافشاری نموده و هزينه‌های آن را پرداخت نموده‌اند و در پيشگاه خداوند و وجدان ملت، پرونده‌ی روشنی از عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی و مشی مسالمت‌آميز داشته‌اند. اتهاماتی که از رسانه‌های اقتدارگرا برای فعالان سياسی و روزنامه‌نگاران ملی- مذهبی و صدها فعال سياسی- مدنی (از اصلاح‌طلبان تا فعالان دانشجويی و اپوزوسيون قانونی کشور) طرح شده، سرانجامی جز خسران برای بازيگران عرصه‌ی قدرت نخواهد داشت.
کسانی که قصد داشتند طی يک هفته بساط اعتراض به انتخابات را جمع کنند، از بازداشت‌های قبلی چه نتيجه‌ای گرفته‌اند، که اينک پس از شش ماه، هر روز با بازداشت‌های جديد و تهديدهای بيشتر، همان سياست را پی‌گيری می‌کنند؟! ما بار ديگر به آمران و عاملان اين بحران‌ها هشدار می‌دهيم که از تاريخ درس بگيرند و با تمکين در برابر خواست ملت، راه مدارا و مسالمت با مردم را برگزينند.
يا أَیُّهَا الَّذينَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلی‏ أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوی‏ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ (المائده/۸)
ای کسانی که ايمان آورده‏ايد، برای خدا به پاخيزيد و گواهان عدالت باشيد. دشمنی با گروهی ديگر شما را به بی‌عدالتی نکشاند. دادگری کنيد که به تقوی نزديکتر است و از خدا بترسيد که او به کردار شما آگاه است.

شورای فعالان ملی- مذهبی
۱۵/۱۰/۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016