چهارشنبه 16 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت بهاييان ادامه دارد؛ بهفر خانجانی و افشين ايقانی بازداشت شدند، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- بنابر گزارش های دريافتی صبح امروز ۱۶ دی ماه ماموران امنيتی با حضور در منازل بهفر خانجانی و افشين ايقانی، دو تن از بهاييان سمنان، ضمن تفتيش منزل و ضبط وسايل شخصی آنان را بازداشت نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهفر خانجانی برادرزاده جمال الدين خانجانی، يکی از هفت مدير اداری جامعه بهايی است که بنابر اعلام مسئولان قضايی قرار است ۲۲ دی ماه دادگاه آنان برگزار شود. پيش از اين در تاريخ ۷ اسفند ۸۷ افراد ناشناس برای چندمين بار با پرتاب کوکتل مولوتف به منزل اين شهروند بهايی حمله نمودند. بهفر خانجانی دو دختر خردسال دارد. همچنين محل کسب وی به دليل عقايد وی پلمپ و جواز کسب وی ضبط شده است. افشين ايقانی ديگر شهروند بازداشت شده بهايی نيز يک دختر خردسال دارد.

لازم به ذکر است در روز ۱۳ آذرماه ۱۳ تن از شهروندان بهايی در تهران بازداشت شدند. ۳ تن از آنان در همان روز آزاد شدند و ۱۰ تن ديگر به زندان اوين منتقل شدند. در ميان بازداشت شدگان لوا خانجانی نوه جمال الدين خانجانی ديده می شد. به نظر می رسد بازداشت اعضای خانواده اين زندانی بهايی در راستای ايجاد فشار و پرونده سازی برای وی و جامعه بهايی باشد.

در روزهای اخير برخی رسانه های دولتی از قبيل روزنامه کيهان سعی نمودند تا حوادث روز عاشورا را به بهاييان نسبت دهند. در گزارش های آنان از لوا خانجانی نوه جمال الدين خانجانی و ژينوس سبحانی منشی دفتر کانون مدافعان حقوق بشر نام برده شده بود و اتهاماتی از قبيل دست داشتن آنان در حوادث روز عاشورا به آنان نسبت داده شده بود. اين در حالی است که بهاييان بنابر عقايد مذهبی شان حق دخالت و عضويت در احزاب سياسی را ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016