چهارشنبه 16 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله نوری همدانی: در جهان دو نوع نظام وجود دارد نظام ولايی و طاغوتی، هر نظامی که ولايی نباشد لاجرم طاغوتی است! مهر

قم - خبرگزاری مهر: آيت‌الله نوری همدانی گفت: اگر فرهنگ انقلاب به مردم شناسانده و معرفی شود بسياری از فتنه‌ها رخ نمی‌ دهد و اساس فتنه‌ ها از ريشه خشک می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، آيت الله حسين نوری همدانی عصر چهارشنبه در ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد فرهنگی در ميان ابعاد مختلف زندگی افراد مهمتر و کارسازتر است و ريشه‌يابی همه حوادث در جامعه از فرهنگ آغاز می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوری همدانی افزود: فعاليت به عنوان مسئولان فرهنگ و ارشاد شغل بسيار مهمی است و اهميت اين شغل تا اندازه‌ای است که پيامبر اکرم (ص) فرمود اگر يک نفر را هدايت کنيد از آنچه خورشيد بر آن می‌تابد با ارزش‌تر و فضيلتش بيشتر است.

اين مرجع تقليد ادامه داد: نشر فرهنگ انقلاب در جامعه و بيان همه جوانب انقلاب اسلامی و آگاهی مردم از اهداف و زمينه‌ها و آثار و برکات انقلاب اسلامی در اين زمان ضروری است.

آيت‌الله نوری‌همدانی بيان کرد: امروز دانشمندان غربی تأثيرات اين انقلاب را در ايران و جهان مورد تحليل و بررسی قرار داده و از آن تجربيات فراوانی کسب می‌کنند.

وی به اهميت ولايت در آموزه‌های دينی اشاره کرد و بيان داشت: در اسلام مسئله حکومت و دولت اسلامی و پشتيبانی از ولايت بسيار مهم است به گونه‌ای که هيچ عملی بدون ولايت مقبول نيست و توحيد و نبوت و معاد همگی به اصل ولايت مربوط است.

وی گفت: در جهان دو نوع نظام وجود دارد نظام ولايی و طاغوتی، هر نظامی که ولايی نباشد لاجرم طاغوتی است و نظام ما يک نظام ولايی است و همه اصول و فروع آن بر ولايت فقيه وابسته است بنابراين مسئولان فرهنگی کشور وظيفه سنگينی در فهماندن اين نظام و خصوصيت‌های آن به مردم را بر عهده دارند.

اين مرجع تقليد عنوان کرد: بايد مردم قدر اين نظام را بدانند چون که بعد از قرن‌ها انحطاط و فقر مالی و فرهنگی سلطه و استبداد امروز نظام شکوهمند جمهوری اسلامی ايران تشکيل شده است.

آيت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به حوادث و فتنه‌های اخير گفت: گاهی بايد در مقابل برخی روزنامه‌ها ايستاد چون ريشه‌های فتنه از برخی روزنامه‌ها نشات می‌گيرد و برخی از اين تيترهای روزنامه‌ها اختلاف‌انگيز و فتنه‌ساز است.

وی با اشاره به روايتی از امام علی‌(ع) اظهار داشت: ابتدای وقوع فتنه‌ها هوا و هوس است که اين هوا و هوس‌ها کم کم به ضوابط و قوانينی تبديل می‌شود که مخالف قرآن و دين است و مردم را به گمراهی می‌کشاند.

وی بيان داشت: کسانی در دوران فتنه نجات می‌يابند که بصير و آگاه و فرهنگ و عقيده قوی داشته باشند بنابراين بايد در فرهنگ بسيار کار کرد.

اين مرجع تقليد عنوان کرد: تاريخ اسلام شاهد فتنه‌های بسياری بوده که می‌تواند تجارب خوبی برای مسئولان باشد که اين فتنه‌ها چگونه به وجود می‌آيد و شدت می‌گيرد و چگونه و توسط چه کسانی خاموش می‌شود.

وی افزود: هرکجا فتنه‌ای به وجود آمده توسط مراجع و فقهای بزرگ خاموش شده از تحريم تنباکو که توسط فقيهی بزرگ خاموش شد تا ساير فتنه‌ها و حوادث ديگری که زمان امام راحل بروز کرد همگی توسط امام خاموش شد اين فتنه‌های اخير نيز با تدبير رهبری به عنوان فقيهی عادل مدير و مدبر و شجاع که ۲۰ سال انقلاب را هدايت و رهبری کرده‌اند حل خواهد شد و رهبری با فتانت و بيداری خود اين حوادث را آرام و خاموش خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016