سه شنبه 22 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کيفر خواست متهمان کهريزک صادر شده است، متهمان از عوامل نيروی انتظامی و قوه قضائيه بودند، فارس

خبرگزاری فارس: عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به صدور کيفرخواست‌ متهمان کهريزک ، گفت: متهمان نيروی انتظامی ۱۲ نفر بودند که اتهامات آنان در دادسرای سازمان قضايی نيروهای مسلح مورد رسيدگی قرار گرفت.

محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سياسی باشگاه خبری فارس«توانا»، با اشاره به اينکه گزارش کميته ويژه مجلس بر اساس قانون تدوين و قرائت شده است، گفت: يکی از محورهای اصلی اين گزارش ظلم بزرگی بود که در حوادث اخير به نظام شد و بايد به اتهامات متهمان اين قضيه رسيدگی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ضمن بيان اينکه در خصوص قضيه کهريزک، کميته ويژه مجلس و تحقيقات گسترده‌ای را انجام داد، اظهار داشت: در اين حادثه متهمان دو گروه بودند، گروهی از عوامل نيروی انتظامی و گروه ديگر از قوه قضائيه بودند.
دهقان ادامه داد: متهمان نيروی انتظامی ۱۲ نفر بودند که به سرعت دادسرای سازمان قضايی نيروهای مسلح به اتهامات آنها رسيدگی کرد.
عضو هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه هم‌اکنون کيفرخواست‌ اين متهمان صادر شده است، بيان داشت: قطعا عدالت در مورد اين افراد اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اما بخش ديگر از اين پرونده هنوز ناقص است و آن مربوط به متهمان قوه قضائيه است.
دهقان ادامه داد: بنابراين بود که همزمان با بررسی دادسرای سازمان قضايی نيروهای مسلح، دادسرای انتظامی قضات هم به پرونده متهمان قوه قضائيه رسيدگی کند اما تاکنون به اتهامات اين قضات رسيدگی نشده است.
اين نماينده مجلس با اشاره به اينکه حداقل پرونده سه نفر از قضات در خصوص کهريزک بايد مورد بررسی قرار گيرد، گفت: بايد به اتهامات کسانی که زمينه‌سازی را برای هتک حرمت به نظام فراهم کردند به صورت قاطع و محکم در دادگاه صالح رسيدگی شود.
عضو کميسيون قضايی و حقوقی مجلس ضمن بيان اينکه پرونده قضايی نيروهای مسلح هر چقدر کار خود را پيش می‌برد و تحقيق می‌کند باز مقداری از مساله معلق می‌ماند، گفت: وقتی اين دادسرا به اتهامات متهمان رسيدگی می‌‌کرد و سپس آن را به مقامات قضايی ارجاع می‌داد، باز هم در پرونده نقص وجود داشت و نيمه تمام بود.
وی در عين حال تاکيد کرد: برای رسيدگی به اين موضوعات نياز به گزارش مجلس نبود، چرا که همه مقامات قضايی از اين موضوعات اطلاع دارند و اسناد کافی برای رسيدگی به اين اتهامات وجود دارد.

* متهم اصلی گزارش کميته ويژه مجلس همان متهم کميته تحقيق و تفحص مجلس هفتم

دهقان با بيان اينکه موضوع کهريزک يکی از مسائل فرعی در اغتشاشات اخير بود و بايد بسيار سريع به آن رسيدگی می‌شد، تصريح کرد: جای تعجب است که چرا با وجود اينکه قوه قضائيه همه اسناد را در اختيار دارد، ولی کاری از پيش نمی‌برد.
نماينده مردم چناران، طرقبه و شانديز ضمن بيان اينکه قوه قضائيه تا الان نمره خوبی در اين قضايا نگرفته است، اظهار داشت: ما لاريجانی رئيس قوه‌قضائيه را فردی عدالت‌‌خواه می‌دانيم و ايشان اين مسئله را در مورد مفاسد اقتصادی به خوبی نشان دادند و همه اميدواريم که در مورد کهريزک هم همين اتفاق تکرار شود.
وی با تاکيد بر اينکه متهم اصلی گزارش کميته ويژه مجلس همان متهم کميته تحقيق و تفحص از قوه‌قضائيه در مجلس هفتم است، افزود: سال‌هاست پرونده اين شخص در قوه قضائيه با اسناد کامل موجود است اما جای تعجب است که چرا به آن رسيدگی نمی‌شود.
دهقان در پايان خاطرنشان کرد: نبايد اجازه داد تا اتهامات و تخلفات يک فرد بر اساس بی‌توجهی به آن عملکرد قوه قضائيه را تحت‌الشعاع لذا بايد هرچه سريع‌تر به آن رسيدگی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016