پنجشنبه 24 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصميمات عجيب در صداوسيما برای برنامه های دهه فجر، آينده

در حالی که ضرغامی در دهه فجر سال ۸۳ به خاطر ادعای فرزند شاه مخلوع در کشته نشدن مردم توسط پدرش دستور داده بود تصاوير مستند و موجود از شهدای دوران انقلاب برای مردم بازپخش شود، ولی بی شک آن چه می تواند باعث تعجب شود، ممنوع شدن پخش تصوير شهدای دوران انقلاب در دهه فجر سال ۸۸ است!

در فاصله سه هفته تا آغاز دهه فجر و مراسم سی و يکمين سالگرد انقلاب اسلامی، خبرها، از تعيين محدوديت‌های عجيب و بی‌سابقه برای پخش تصاوير قديمی و ويژه برنامه‌های دهه فجر امسال حکايت دارد.

به گزارش خبرنگار «آينده»، صداوسيما پس از انتخابات رياست جمهوری و در طول ۷ ماه اخير بارها و بارها با قوانين ابلاغی ناگهانی برای پخش برنامه ها و استفاده از افراد رو به رو بوده که اين مورد با محدوديت های تازه برای ويژه برنامه های دهه فجر همراه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس به صورت غيرمکتوب به شبکه های داخلی، بين المللی و استانی صداوسيما ابلاغ شده تا از تصاوير شهدای انقلاب در تصاوير استفاده نکنند و تصاوير خون ريخته شده به روی زمين و دست های خونين مردم حذف شود.

همچنين در اين ابلاغيه غير مکتوب پخش تصاوير حمله، تخريب، آتش سوزی، مبارزه های خيابانی و مقابله با نيروهای گارد ممنوع شده و بخش های مختلف توليدی موظف شده اند تصاوير برشمرده را از برنامه های خود حذف کنند.

اين محدوديت‌ها شامل همه گروه های توليدی و تامينی ويژه برنامه های دهه فجر در شبکه های سراسری، بين المللی و استانی است تا از اين موارد در برنامه‌های دهه فجر امسال و هرگونه تصوير ديگری که از دوران انقلاب جنبه تحريک عمومی دارد، خودداری کنند.

در اين ميان نشان دادن تصاويری مانند شعارنويسی، برعکس گرفتن عکس‌ها، سنگربندی وسط خيابان ها، ساخت کوکتل مولوتوف، حضور زنان و مردان در کنار يکديگر در تظاهرات ها و پخش برخی شعارهای معروف آن زمان ممنوع شده است.

اين محدوديت‌ها موجب شده که گروه های توليدی و تهيه کنندگان به دليل اعمال دستور جديد از پخش تصاوير دوران انقلاب منصرف شوند تا هيچ مشکلی برای آنها به وجود نيايد، و اين حرکت عملاً برنامه‌سازان را به استفاده از تصاوير تظاهرات ساده و بی ارزش ناگزير خواهد کرد.

اين در حالی است که ضرغامی پنج سال پيش در بدو ورود خود با خارج کردن تصاوير آرشيوی از زمان انقلاب و اوايل انقلاب دست به نوآوری در برنامه‌های دهه فجر زد که با استقبال گسترده مردم و نخبگان مواجه شد.

همچنين ضرغامی در دهه فجر سال ۸۳ به خاطر ادعای فرزند شاه مخلوع در کشته نشدن مردم توسط پدرش دستور داد تا تصاوير مستند و موجود از شهدای دوران انقلاب برای مردم بازپخش شود، ولی بی شک آن چه می تواند باعث تعجب شود، ممنوع شدن پخش تصوير شهدای دوران انقلاب در دهه فجر سال ۸۸ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016