جمعه 25 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات بی سابقه جواد اطاعت، نماينده مجلس اصلاحات در يک برنامه زنده تلويزيونی: کشتن مردم هتک حرمت عاشورا نيست؟ ادوارنيوز

ادوارنيوز: دکتر جواد اطاعت، نماينده دور ششم مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با حضور در يک برنامه زنده تلويزيونی، به شکل بی سابقه ای عليه سياست های جاری حاکميت و حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری سخن گفت.

[ویدئو را ببینید]

به گزارش خبرنگار ادوارنيوز، دکتر اطاعت در ابتدای اين برنامه در حالی که طی ماه های گذشته آقايان موسوی و کروبی در صداوسيما به عنوان "سران فتنه" معرفی شده اند، صراحتا خود را "حامی" مهندس موسوی و "ارادتمند" حجه الاسلام مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز معرفی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جواد اطاعت با طرح اين پيشنهاد که "از مردم به صورت اس ام اسی در مورد صحبت های دو طرف نظرسنجی کنيم" گفت: "دائما از انقلاب مخملی سخن می گويند، و تالی فاسد اين سخن يعنی اينکه عملا پذيرفته ايم که حکومت جمهوری اسلامی يک نظام استبدادی است و گرنه مردم تا کارد به استخوانشان نرسيده باشد انقلاب نمی کنند".

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی همچنين اين سوال را طرح کرد که "کف زدن در روز عاشورا هتک حرمت است يا کشتن مردم در خيابان؟"

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينکه بايد به علت ها پرداخت نه معلول ها، اعتراضات مردمی را بسيار فراتر از چند ميليون نفر دانست که به خيابان ها آمده اند و گفت: "اعتراضات صرفا محصول نتايج انتخابات هم نيست و مردم به سياست های اقتصادی، سياسی و فرهنگی اصولگرايان طی ۵ سال گذشته اعتراض دارند".

نماينده مجلس اصلاحات با اشاره به ردصلاحيت گسترده در مجلس هفتم و هشتم نمايندگان حاضر در مجلس را نمايندگان غيرواقعی مردم دانست و گفت: "وقتی متخصصان ردصلاحيت می شوند افرادی به مجلس می روند که برنامه ندارند و کار به اينجا می رسد، ما با آنکه شعار اقتصادی نداديم تورم را از ۱۸ درصد به ۱۱درصد رسانديم و اکنون می پرسيم پس از دو دوره مجالس هفتم و هشتم وضعيت معشيت مردم را چه کرده ايد".

جواد اطاعت که سخنان خود را بارها به اصول قانون اساسی و سخنان حضرت علی (ع) مستند می کرد، فاصله رفتارهای حکومت با مخالفان را با حکومت امام علی بسيار بعيد توصيف کرد.

اين نماينده ردصلاحيت شده در مجلس هفتم، همچنين اعتقاد خود را به نامه بيش از ۱۲۰ نماينده دور ششم به مقام رهبری ابراز داشت و با نام آوردن از آقايان بهزاد نبوی، مصطفی تاجزاده، محسن ميردامادی و ... به بازداشت های گسترده فعالان سياسی انتقاد کرده و تنها جرم آنها را شرکت در انتخابات و انتقاد عنوان کرد.

جواد اطاعت همچنين با انتقاد جدی از وابسته معرفی کردن هواداران اصلاحات به استکبار، نسبت به عملکرد صداوسيما اعتراض کرد و "کراهت" خود از حضور در اين رسانه را اعلام داشت.

وی به تعطيلی روزنامه های منتقد، انحصار صداوسيما، عدم صدور مجوز تجمع برای منتقدان و رفتارهای فريبنده دولت نهم از جمله راه اندازی راه آهن شيراز در ايام قبل از انتخابات اشاره کرد و اين اقدامات را توهين به شعور مردم خواند.

***از نکات جالب توجه اين مناظره کم سابقه، مورد خطاب قرار دادن دکتر اطاعت از سوی عليرضا زاکانی با عنوان "آقای امام" بود که بارها تکرار شد که با توجه به اينکه "جواد امام" عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی اخيرا از زندان آزاد شده است و پيش از اين به طور علنی هيچ مناظره ای با زاکانی نداشته است، علت اشتباه مکرر زاکانی در خطاب قراردادن جواد اطاعت مشخص نيست!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016