دوشنبه 28 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال تجديدنظر در حکم اعدام شيرکو معارفی قوت می‌گيرد، ديده‌بان حقوق بشر کردستان

خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر کردستان: دفتر رييس قوه قضاييه در نامه‌ای به رييس کل دادگستری استان کردستان خواهان ارائه‌ی گزارشی در مورد پرونده شيرکو معارفی و بررسی شرايط اعمال ماده ۱۸ در رابطه با حکم صادره عليه اين زندانی سياسی کُرد شد.
احمدسعيد شيخی، وکيل شيرکو معارفی پيش از اين با ارسال نامه‌ای به آيت الله صادق لاريجانی با اشاره به اشتباهات بیّن فقهی صورت گرفته در صدور حکم اعدام برای موکل خود از رييس قوه قصاييه درخواست کرده بود تا نسبت به اعلام اشتباه در حکم صادره و اعمال ماده ۱۸ در مورد اين پرونده اقدام نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدسعيد شيخی ابراز اميدواری کرده است که دادگستری استان کردستان با قبول اشتباه صورت گرفته در صدور رای دادگاه بدوی و تجديدنظر در مورد شيرکو معارفی ضمن ارائه‌ی گزارشی از اين پرونده به رييس قوه قضاييه با اعمال ماده ۱۸ موافقت کند.
ماده واحده ۱۸ قانون تشکيل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مقرر می‌دارد: در مورادی که آرای قطعی به تشخيص رييس قوه قضاييه خلاف بیّن شرع باشد، اين تشخيص به عنوان يکی از جهات اعاده دادرسی محسوب و پرونده حسب مورد به مراجع صالح برای رسيدگی ارجاع می‌شود.
شيرکو معارفی مهرماه سال ۱۳۸۷ در سقز بازداشت شد. وی به اتهام محاربه از طريق همکاری با يک حزب اپوزيسيون کردستان در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد. همين حکم در دادگاه تجديدنظر نيز مورد تاييد قرار گرفت. صدور و تاييد اين حکم مورد اعتراض وکيل اين زندانی سياسی کُرد است.
احمدسعيد شيخی معتقد است از آن‌جا که بنا بر شواهد موجود و استشهاديه‌ی اهالی روستايی که شيرکو در آن محل بازداشت شده، وی از اسلحه استفاده نکرده و پيش از آن نيز در هيچ عمليات مسلحانه‌ای عليه جمهوری اسلامی شرکت نداشته است. بنا بر اين اتهام محاربه به لحاظ شرعی و فقهی نمی‌‌تواند صحيح باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016