دوشنبه 28 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"کشاورزی ايران به سرعت در حال از دست دادن قدرت رقابت است"، ايلنا

- ايران ۳۰۰ درصد نسبت به آمريکا در برداشت محصول پسته عقب است. در ۴ سال اخير آمريکا ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار در هکتار پسته فروخته است، در حالی که در ايران اين عدد ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ دلار است


ايلنا: محمد حسين کريمی‌پور رئيس کميسيون کشاورزی اتاق ايران، در نشت هيات نمايندگان اتاق بازرگانی اران به ارايه گزارشی از فعاليت‌های اين کميسيون پرداخت و گفت: کلمه بازرگانی در فضای حقوقی دو معنا، يکی به مفهوم عام و ديگری به مفهوم خاص يعنی تجارت داخلی و خارجی معنا می‌دهد، بنابراين هنگامی‌که در مورد فراگيری اتاق بازرگانی صحبت می‌کنيم، اگر معنای عام را در نظر بگيريم، کل کشاورزی را نيز شامل می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، وی افزود: برای اتاق اگر اسامی عام بازرگانی بگذاريم، ذکر نام کشاورزی لازم نيست، اما هنگامی‌که از اتاق بازرگانی و صنايع و معادن نام می‌بريم، جای «کشاورزی» خالی می‌ماند.
کريمی پور، خواستار نام‏گذاری اتاق، به يک عنوان عام که در برگيرنده تمام فعاليت‌های اقتصادی باشد، شد و افزود: اگر عنوان معدن در نام اتاق آورده می‌شود، بايد «کشاورزی» هم افزوده شود.
رئيس کميسيون کشاورزی ابراز کرد: کشاورزی ايران به سرعت در حال از دست دادن قدرت رقابت خود است.
وی به مقايسه کشت پسته در ايران و آمريکا پرداخت و ادامه داد: در طول ۳ سال، ۳۸۵ برابر زمين زير کشت آمريکا افزايش يافته و توليد پسته نيز در آمريکا به سرعت افزايش يافته است.
وی ادامه داد: ايران ۳۰۰ درصد نسبت به آمريکا در برداشت محصول پسته عقب است و با وجود اين که سطح زيرکشت پسته آمريکا بسيار کم‌تر از ايران است، اما توليد آمريکا به سرعت به ايران نزديک می‌شود.
کريمی‌پور همچنين تصريح کرد: در ۴ سال اخير آمريکا ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار در هکتار پسته فروخته است، در حالی که در ايران اين عدد ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ دلار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016