سه شنبه 29 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت ۴ نفر به اتهام ترور دادستان خوی، العربيه

فرماندار شهرستان خوی در شمال غرب ايران، امروز سه شنبه، از بازداشت چهار نفر به اتهام شرکت در ترور دادستان خوی خبرداد.

ابراهيم محمدلو در يک گفتگوی مطبوعاتی گفته است: " با توجه به تحرکات گروهک‍های معاند و ضد انقلاب به نظر می رسد وی توسط گروهک های معاند ضد انقلاب ترور شده باشد."

به گزارش العربيه، ولی‌الله حاج قلی‌زاده دادستان شهرستان خوی شامگاه دوشنبه درمقابل منزلش به ضرب گلوله سرنشينان يک دستگاه پژو کشته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابراهيم مزرعه ‌لی معاون فرماندار شهرستان خوی گفته است:" دادستان شهرستان خوی هنگام بازگشت از دفتر کار خود، مقابل منزل و در داخل اتومبيل با شليک گلوله ای از نزديک، به شدت زخمی می ‌شود که بعد از انتقال به بيمارستان فوت می کند."

فخرعلی نيکبخت معاون سياسی وامنيتی استاندار آذربيجان غربی نيز " حزب پژاک " را عامل ترور دادستان خوی معرفی کرد و دريک گفتگوی مطبوعاتی گفت :" افراد وابسته به اين گروه تروريستی مسئوليت اين عمل ننگين را برعهده گرفته است."

بر اساس اظهارات محمد موسوی رئيس دادگستری آذربايجان غربی حاج قلی زاده " طی چند روز گذشته به ترور تهديد شده بود."

خبرگزاری فارس وی را " از نيروهای انقلابی " معرفی کرده و گفته است او " در زمينه رسيدگی به پرونده‌های ضدانقلاب، زمين ‌خواری و مفاسد اخلاقی عملکرد درخشانی داشت."

گروه " پژاک " يا " حيات آزاد کردستان " که به دست داشتن درترور دادستان خوی متهم شده است عليه جمهوری اسلامی به شکل مسلحانه مبارزه می کند و ودستگاه قضايی ايران طی ماههای گذشته چند تن از بازداشت شدگان کُرد را به جرم عضويت در " پژاک " به اعدام محکوم کرده است.

شهرستان خوی از جمله شهرهايی است که از دو قوميت ترک وکُرد تشکيل شده است.

به غير از استان کردستان ، کُردهای ايران که جمعيت آنها به هفت مليون می رسد جزئی از ترکيب جمعيتی چند استان ديگر چون آذربايجان غربی ، کرمانشاه وايلام به شمارمی آيند.

در ايران که از شش قوميت عمده فارس ، ترک ، کرد ، عرب ، بلوچ وترکمن تشکيل شده است قوميت های غيرفارس حاکميت را به نقض حقوق قومی خود از جمله حق تحصيل به زبان مادری ، مشارکت سياسی و فرهنگی متهم می کنند وبرخی از تشکل های وابسته به اين قوميت ها برای رسيدن به استقلال عليه حکومت مرکزی فعاليت می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016