چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت الاسلام شجونی: بايد نواب صفوی باشد تا کرکره اينها را پايين بکشد، کلمه

ما در ممالک امروز نواب صفوی نداريم . بايد نواب صفوی باشد تا کرکره اينها را پايين بکشد . قوه قضاييه ما آن طور که بايد باشد نيست


کلمه:حجت الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانيت مبارز در جلسه هفتگی انصار حزب الله تهران ، انتقادات تندی را عليه برخی چهره های سياسی حامی اصلاح طلبان و خط امام (ره ) مطرح کرد .

به گزارش عصر ايران ، اين روحانی حامی دولت در نشست هفتگی انصار حزب الله که گزارش آن در هفته نامه ” يا لثارات ” منتشر شده است ، گفت : ” بنده معتقدم که مرد ميدان هستيم ؛ چون رهبر من شهيد نواب صفوی است . ما در ممالک امروز نواب صفوی نداريم . بايد نواب صفوی باشد تا کرکره اينها را پايين بکشد . قوه قضاييه ما آن طور که بايد باشد نيست . به شما صريح عرض می کنم همان طور که در آن جنگ احزاب پيامبر (ص) و در جنگ جمل علی (ع) پيروز شد در جنگ احزاب و جمل ما به ياری خدا ، سيد علی پيروز شد “. پيش از اين شجونی در مدرسه مروی گفته بود:ديگر صحبت انتخابات نيست و مساله چيزی ديگری است به همين دليل سفارش می‌کنم بسيجی‌ها ،‌سپاهی‌ها، روحانيت و مردم کوچه و بازار با چنگ و دندان ولايت فقيه و رهبری مقام معظم رهبری نگه ‌دارند و به دشمنان جنايتکار اين انقلاب می‌گويم اگر آقا لب تر کند خرخره اين آقايان را می جويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شجونی در ادامه در شرح جنگ احزاب زمان حاضر گفت : ” چند حزبی که چشم ديدن يکديگر را ندارند برای يک دشمن مشترک متحد می شوند و وارد گود می شوند ؛ مثلا کارگزاران ، مجمع روحانيون ، حزب مشارکت ، سازمان مجاهدين انقلاب و… اينها چشم ديدن همديگر را ندارند ، اما برای کوبيدن نظام فعلا با هم خوب هستند “.

شجونی در ادامه با ذکر مثالی از قاطعيت شهيد نواب صفوی ، گفت : ” آقايان اين نظام را نمی توان جز با قاطعيت نگه داشت . اينکه قوه قضاييه بعد از شش ماه بگويد من صدای شما را شنيدم بايد به او گفت : خسته نباشيد . شش ماه حقوقت حرام است . تو بعد از شش ماه تازه صدای ما را شنيدی ؟!

به خدا گاهی ياد شهيد نواب صفوی می افتم ، از بی عملی و سستی برخی متعجب می شوم . آن زمان اگر يک روزنامه دری وری می نوشت ، فردای آن روز شهيد نواب صفوی با هفت ، هشت نفر از ياران کلاه پوستی و انسان های پاک و خالص خود می رفت و کرکره روزنامه را پايين می کشيد .

نواب صفوی زمانی در نجف مشاهده کرد شخصی به نام ” حاج علی شلاش ” در بازار نجف طومار جمع آوری می کند تا جنازه رضا خان را که برای طواف به نجف آورده بودند در آنجا دفن کنند ! نواب صفوی در صحن امير المومنين (ع) شلاش را گير آورد و يک کتک مفصلی به او زد و طومارش را پاره کرد و به دور انداخت و از اين کار جلوگيری کرد “.

شجونی در ادامه ، گفت : ” می خواهم بگويم شهيد نواب صفوی ، مظفر علی ذوالقدر ، محمد واحدی و خليل طهماسبی مرد ميدان بودند ، ولی بعضی ها حاضرند شهيد فروشی و امام فروشی هم بکنند . همانهايی که در جماران جمع شدند و خانه های خوب به نامشان مصادره شده است .

اگر بنده بيست و پنج بار به زندان رفتم و بيست و پنج هزار تومان هم گيرم نيامده آنها خودشان را منتسب به امام می دانند و بخور بخور هم دارند و برخلاف فرمايش های امام شهيد فروشی هم می کنند “.

اظهارات شجونی درباب نياز امروز جامعه ايران به افرادی مانند شهيد نواب ،که رأساً وارد برخورد با مسائلی که خلاف می دانند شوند ، در حالی است که رهبر معظم انقلاب صراحتاً هر گونه حرکت خودسرانه را منع کرده و اقداماتی در جهت برخورد با کجی ها توسط عناصر خارج از قوای قانونی را مربوط به حکومت های غيراسلامی دانسته اند ولی اکنون که نظام جمهوری اسلامی برقرار است ، هر گونه برخوردی بايد توسط نهادهای قانونی نظام و نه افراد ، صورت گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016