چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران بر موضع خود در مورد مبادله اورانيوم پافشاری می کند، راديو بين المللی فرانسه

شهلا رستمی - سخنگوی وزارت امور خارجه ايران امروز با تأکيد بر اين که در موضوع هسته ای ايران هيچ اتفاق جديدی نيفتاده گفت : متأسفيم از اين که به جای واقع بينی و رويکرد صحيح و مثبت از سوی غرب، همچنان اصرار بر عمل اشتباه در دستور کار آنان قرار دارد.


پيش تر منابع ديپلماتيک گفتند ايران بار ديگر خواستار مبادله هم زمان اورانيوم غنی شده با غلظت کم خود با اورانيوم غنی شده گرديد.

به گفته آنان، اين درخواست به شکل شفاهی طی هفته دوم ماه ژانويه، در ملاقات رئيس تازه آژانس بين الملی انرژی اتمی، "يوکيا آمانو" و نماينده دايم ايران در آزانس، علی اصغر سلطانيه، عنوان شده است. اين در حالی است که آژانس و گروه ۵+۱ با اين مبادله هم زمان مخالفت کرده اند. اين سخنان زمانی ايراد می شود که فيليپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز سه شنبه، با "سازنده" توصيف کردن جلسه شنبه گذشته گروه ۵+۱ در نيويورک در مورد ايران ، پاسخ ايران به پيشنهادات و نگرانيهای جامعه بين المللی در مورد اهداف برنامه اتمی اين کشور را" ناکافی" ارزيابی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفت افزود نکته جديدی در پاسخهای ايران وجود ندارد. در همين حال منابع ديپلماتيک در وين، پايتخت اتريش گفته اند ايران بطور رسمی چندين پيشنهاد آژانس بين المللی انرژی اتمی در باره طرح تبادل سوخت را رد کرده است. بر مبنای اين طرح، آژانس به ايران پيشنهاد کرده است ۷۵ در صد اورانيوم غنی شده با غلظت کم اش را به روسيه منتقل و در ازای آن مواد سوخت مورد ضرورت برای تحقيقات علمی را تحويل بگيرد.

خبرگزاری فرانسه می گويد از اظهارات اين مقام آمريکايی چنين بر می آيد که در صورت عدم توافق در سازمان ملل بر سر پرونده اتمی ايران، آمريکا و اروپا تحريم های جداگانه ای را عليه ايران اعمال خواهند کرد. گفته می شود مجلس سنای آمريکا پيشنهاد قانونی را آماده کرده است که در صورت تصويب آن، آمريکا اجازه خواهد يافت شرکتهايی را که به ايران بنزين صادر می کنند مجازات کند. فرانسه نيزگفته بود پس از رسيدن دوره ای به رياست اتحاديه اروپا در ماه فوريه، تلاش به تسريع برقراری تحريم های تازه ای عليه ايران خواهد نمود. گفتنی است که کشور های آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه و آلمان در نظر دارند در آينده منابع درآمد رژيم ايران را هدف قرار بدهند.

در آخرين جلسه گروه ۵+۱ که روز ۱۶ ژانويه گذشته در نيويورک برگزار شد کشور های شرکت کننده در نظر گرفتند تحريم های جديدی عليه ايران را مطرح کنند، اما چين با اين موضع گيری مخالفت کرد و عليرغم بن بست کنونی، خواهان "نرمش" و ادامه گفتگو با ايران شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016