شنبه 3 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی در ديدار با محسن صفايی فراهانی و خانواده عليرضا بهشتی : راه رايزنی بسته است، سحام نيوز

مهدی کروبی به ديدار محسن صفايی فراهانی و خانواده دکتر عليرضا بهشتی رفت.

در ديدار دبير کل حزب اعتماد ملی با خانواده دکتر بهشتی، دکتر محمد رضا بهشتی که داماد او نيز در بازداشت بسر می برد، حضور داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار همسر دکتر عليرضا بهشتی به روند دستگيری او و انتقال او با آن شرائط خاص به دادگاه انقلاب پرداخته و اين سوال را مطرح کرد که آيا آيت الله بهشتی و خانواده ايشان در جمهوری اسلامی حرمتی دارند؟

همسر عليرضا بهشتی با صراحت گفت که اين خانواده برای نظام هزينه سنگينی داده و فرزندان شهيد بهشتی در مسير علم و دانش قرار گرفتند و هيچ مسئوليتی در اين نظام مطالبه نکردند.

مهدی کروبی نيز به نقش ارزنده محروم آيت الله بهشتی در انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفت که بعد از پيروزی انقلاب اسلامی همگان شاهد ذکاوت و درايت آن مرحوم در روند تدوين قانون اساسی که اتفاقا اين روزها بخش اعظم آن در عمل به فراموشی سپرده شده است، بودند.

کروبی سپس به جايگاه رفيع مرحوم آيت الله بهشتی نزد امام (ره) اشاره کرده و از او بعنوان اولين رئيس دستگاه قضائی که سعی در ارتقای جايگاه قضا مبتنی بر عدالت علوی و حاکميت قانون در نظام اسلامی بودند ياد کرد.

کروبی همچنين از روند دستگيری دکتر عليرضا بهشتی و داماد دکتر محمد رضا بهشتی اظهار تاسف کرد و ضمن همدری با خانواده ايشان به اين نکته اشاره کرد که در شرائط عجيبی بسر می بريم و بايد شاهد دستگيری ياران انقلاب، زندان رفته های قبل از انقلاب، رزمنده های دوران دفاع مقدس، فرزندان شهدای بزرگ اين نظام و فرزندان غيور اين سرزمين باشيم.

او گفت: در شرايطی قرار گرفته ايم که برای اولين بار بعد از انقلاب پل ارتباطی مان با سيستم برای حل مشکل زندانيان قطع می باشد و راه رايزنی در اين باب بسته است.

کروبی همچنين به ديدار محسن صفايی فراهانی، نماينده دوره ششم مجلس شورای اسلامی رفت.

او در اين ديدار به خدمات صفايی فراهانی و قابليت های مديريتی او اشاره کرد و از تحمل ۷ ماه زندان و قرار دادن وثيقه سنگين برای مرخصی چند روزه اين يار انقلاب اظهار تاسف کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016