یکشنبه 4 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضاييه: برخوردهای قاطع با فتنه‌انگيزان از وظايف ذاتی دستگاه قضايی است، جريان آشکاری قصد فتنه‌انگيزی دارد، ايسنا

*چگونه برخی باحريم امن اقدام به شبهه‌افکنی می‌کنند؟
*مسئولان طرازاول، سرمايه‌ نظام و يادگارامام (ره) هستند

رئيس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالی قضايی شهادت مرحوم حاج قلی‌زاده دادستان شهرستان خوی را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده داغدار و جامعه قضات کشور تسليت گفت و حضور چشمگير مردم و مسئولان در مراسم تشييع جنازه را نشان‌دهنده عمق وفاداری مردم به نظام و ايجاد تکليف مضاعف دستگاه قضايی در برخورد جدی‌تر با اشرار و عوامل ناامنی در مناطق مختلف کشور دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، آيت‌الله آملی لاريجانی با اشاره به ارزش خدمات قضات در کشور بر ضرورت حفاظت و امنيت بيشتر قضات تأکيد و اظهار کرد: دشمن گمان می‌کند با ترور قضات می‌تواند در عزم دستگاه قضايی در برخورد با اشرار و عوامل ناامنی اجتماعی و بزه‌کاران اخلال يا ترديد ايجاد کند که اين خيالی باطل است و دستگاه قضايی با جرايم قاطعانه‌تر برخورد خواهد کرد.

وی برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی و رسيدگی قضايی بدون درنظر گرفتن گرايش‌های سياسی را از سياست‌های اصولی دستگاه قضايی برشمرد و افزود: همانگونه که از ابتدای تصدی قوه قضاييه بر آن تأکيد کرده‌ام، برخوردهای قضايی قاطع با متخلفان و مجرمانی که قصد فتنه‌انگيزی در جامعه را دارند از وظايف ذاتی دستگاه قضايی است و تفاوتی هم در برخوردها وجود نخواهد داشت و ملاک، اجرای قانون است.

لاريجانی با تقبيح برخی مطالب مطبوعات که سعی در فتنه‌انگيزی و ايجاد شکاف در ميان مسئولان نظام دارند بر ضرورت نظارت بيشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکيد کرد و اظهارکرد: چگونه برخی افراد بدليل وابستگی به جريانات خاص سياسی می‌توانند با عناوين مجعول اقدام به چاپ و نشر اخبار کذب و تحليل‌های تفرقه‌افکنانه نمايند و با برخورداری از حريم امن اقدام به شبهه‌افکنی در جامعه و ترويج واهی دسته‌بندی ميان مسئولان نظام کنند.

رئيس قوه قضاييه مسئولان طراز اول کشور را از سرمايه‌های نظام جمهوری اسلامی ايران و يادگاران امام راحل (ره) دانست و اظهار کرد: جريان آشکاری در جامعه قصد فتنه‌انگيزی و ايجاد تفرقه در ميان مردم و مسئولان کشور دارد و قصد دارند با ترويج برخی دسته‌بنديها آنان را در مقابل نظام و رهبری قرار دهند. فتنه‌انگيزان حتی به بزرگان حوزه‌های علميه هم رحم نکرده و برخی از شخصيت‌هايی که نه تنها افتخار حوزه‌های علميه و کشور ايران بلکه افتخار جهان اسلام هستند را مورد تعرض قرار داده‌اند.

لاريجانی ضرورت وجود بصيرت در بررسی مسايل سياسی و اجتماعی را مورد تأکيد قرار داد و شبهه‌افکنی‌های اخير برخی مطبوعات را به نفع دشمنان نظام جمهوری اسلامی ايران دانست و افزود: سازمان بازرسی کل کشور لازم است نظارت خود را در اين بخش تقويت کند و نحوه صدور مجوز انتشارات مطبوعات را مورد بازرسی قرار داده و گزارش کند و دادستان محترم تهران هم بايد با تمام ظرفيت‌های خويش، به مقابله با اين تخلفات قانونی برخيزد.

اين گزارش حاکی است مسئولان عالی قضايی، در ادامه جلسه بحث پيرامون راه‌های ارتقای تکريم ارباب رجوع و پاسخگويی به مراجعان و ارشاد و معاضدت قضايی را مورد بررسی قرار دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016