شنبه 10 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلینتون: چین برای تحریم ایران 'تحت فشار' قرار می گیرد، بی بی سی

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا طی اظهارت بیسابقه ای به چین هشدار داده است اگر از تحریم های بیشتر علیه ایران حمایت نکند تحت فشار کشورهای غربی قرار خواهد گرفت.

خانم کلینتون که در کالج نظامی اکول سخن می گفت اظهار داشت چین تحت فشارهای زیادی قرار خواهد گرفت تا اثرات مخرب ایران اتمی را برای خلیج فارس بپذیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این هشدار در حالی مطرح می شود که چین در آخرین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران مخالفت کرد.

اما وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت همه اعضای شورای امنیت باید به سمت تحریم های شدید تر علیه ایران بروند.

او پیش تر نیز گفته بود شورای امنیت باید "شدید ترین تحریم های ممکن" را علیه ایران اعمال کند.

خانم کلینتون گفت چین به دلیل تامین بخشی از نیازهای نفتی خود از ایران تحریم علیه این کشور را مخالف منافع ملی خود می بیند.

او افزود اما پکن باید تاثیرات بلند مدت برنامه های اتمی ایران را برای ثبات منطقه در نظر داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه نیز با یانگ جیچی همتای چینی خود در لندن ملاقات و درباره برخی موضوعات از جمله برنامه اتمی ایران گفتگو کرد.

کشورهای غربی ایران را متهم می کنند بدنبال دستیابی به سلاح اتمی است اما تهران می گوید تنها بدنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون تحریم های متعددی علیه ایران اعمال کرده است. مخالفت روسیه و چین همواره مانع از تصویب تحریم های شدیدتر شده است.

اما برنارد کوشنر وزیر خارجه فرانسه پس از ملاقات با خانم کلینتون گفت روسیه با تحریم های بیشتر مخالف نیست و مذاکره با چین نیز در این زمینه در جریان است.

مقام های چینی تاکنون خواستار ادامه مذاکرات گروه 1+5 با ایران شده اند.

اما برخی دیپلماتهای غربی اظهار امیدواری می کنند بزودی دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران اعمال شود. احتمال می رود در پیش نویس تحریم های بعدی فشارهای بیشتری متوجه سپاه پاسداران باشد.

در همین حال یوکیا آمانو مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است مذاکره با ایران برای دستیابی به توافقی بر سر تبادل سوخت هسته ای ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016