پنجشنبه 15 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهام محاربه و فساد فی‌الارض برای امين وليان عضو انجمن اسلامی دانشگاه دامغان، اميرکبير

محمد امين وليان عضو ۲۰ ساله شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه علوم پايه دامغان در بيدادگاههای نمايشی به محاربه و افساد فی الارض متهم شد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير در جلسه روز چهارشنبه اين دادگاه های نمايشی به رياست قاضی صلواتی، اين عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه دامغان به محاربه، افساد فی‌الارض، اجتماع و تبانی جهت انجام جرائم عليه امنيت کشور، فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و توهين به مقامات ارشد نظام متهم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهام محمد امين وليان شرکت در تجمعات اعتراضی و دادن شعار مرگ بر ديکتاتور است.

بنا به گزارش خبرگزاری ايسنا آقای وليان در اين جلسه دادگاه گفت: «من وقتی در زندان بودم در تلويزيون ديدم که سران بزرگ اصلاحات در اين دادگاه ايستاده‌اند.» مطلبی که حاکی از تحت فشار قرار دادن وی و دادن اخبار دروغ و کذب توسط بازجويان يه او است.

گفتنی است در اين دادگاه امين وليان هيچ يک از اتهامات را نپذيرفته است و حتی نماينده دادستان در پاسخ به وليان و وکيل تسخيری وی که اتهام محاربه و افساد فی الارض را رد کرده اند، به طور غيرمستقيمی از ايراد اين اتهام به اين فعال دانشجويی دانشگاه دامغان عقب نشينی کرده و گفته است: «در باب محارب اختلاف نظر زيادی وجود دارد که اين موضوع جای بررسی دارد و تصميم با رياست دادگاه است.»

همچنين گفتنی است در اين دادگاه در مورد بيانيه های انجمن اسلامی دانشگاه دامغان و دفتر تحکيم وحدت و همچنين برگزاری مناظره انتخاباتی بين مصطفی تاج زاده و اسماعيل گرامی مقدم به وی اتهاماتی وارد شده است.

شايان ذکر محمد امين وليان در روز ۲۲ ديماه سال جاری و پس از انتشار مطلبی در نشريه بسيج دانشجويی دانشگاه دامغان عليه وی، در شهر دامغان بازداشت و به بازداشتگاه نامعلومی در شهر تهران منتقل شده است. مسئولان قضايی و امنيتی در پاسخ به مراجعات خانواده وی به دادگاه تنها گفته اند که امين وليان در مکان ويژه ای در بازداشت به سر ميبرد.

محمد امين وليان از روز بازداشتش تا کنون هيچگونه ملاقاتی با خانواده و امکان انتخاب وکيل و ملاقات با وی نداشته است و مستقيما از سلول انفرادی در بازداشتگاههای نامعلوم اطلاعات سپاه به دادگاه منتقل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016