جمعه 16 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان برای راهپيمايی و تظاهرات در پاريس به مناسبت ۲۲ بهمن، ۷ و ۱۱ فوريه

راهپيمايی : يکشنبه ۷ فوريه، از ميدان رپوبليک به ميدان ناسيون، ساعت ۱۴
تظاهرات : پنجشنبه ۱۱ فوريه، ميدان سن ميشل، ساعت ۱۷ تا ۲۰

۳۱ سال پيش، در بيست و دوم بهمن ۱۳۵۷، مردم ايران پيروزی انقلاب عليه ديکتاتوری شاه را جشن گرفتند. اما چيزی نگذشت که اين روز تاريخی در حافظه ی ملی ما ايرانيان، رنگ سياه به خود گرفت چرا که انقلاب مردمی در راه رسيدن به آزادی و دموکراسی، به انحصار استبداد ديگری درآمد که تنها راه حفظ انسجام خود را اعمال زور و ايجاد فضای وحشت می‌دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از آن پس، فرياد آزاديخواهی مردم پشت ميله های زندان، نيمکت‌های مدرسه و دانشگاه و کوچه پس کوچه های غربت حبس شد تا يک بار ديگر، بعد از کودتای انتخاباتی تابستان گذشته قدرتمندتر از پيش شنيده شود. ايرانيان از زن و مرد، پير و جوان، دانشجو، کارگر، کشاورز، عالم دينی، روشنفکر سکولار، همه و همه در کنار هم و برای احقاق حقوق مدنی خود در سراسر دنيا دست به دست هم داده اند و اين اتحاد بی‌سابقه همان چيزی است که اين روزها خواب کودتاگران را آشفته می‌کند.
در ۲۲ بهمن امسال، مردم بزرگ سرزمين ما بار ديگر به خيابان‌ها خواهند آمد تا ثابت کنند که سرکوب رژيم، آنها را از مطالبه ی خواسته های قانونی‌شان منصرف نکرده است.
پس از دستگيری‌های گسترده ی اخير و اعدام چند تن از فعالين سياسی در ايران، مسئوليت ما ايرانيان خارج از کشور در حمايت از جنبش مردم ايران و افشای سياست سرکوب جمهوری اسلامی، بيشتر شده است.
به همين منظور و به صورت هماهنگ با ساير شهرهای جهان، کميته ی مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی ـ پاريس، اقدام به برگزاری يک راهپيمايی بزرگ در تاريخ ۷ فوريه، و همچنين تجمعی اعتراضی در تاريخ ۱۱ فوريه کرده و از تمامی هم ميهنان ساکن فرانسه دعوت می‌کند تا با شرکت در راهپيمايی هفتم و تظاهرات يازدهم فوريه، يک بار ديگر همه با هم همبستگی خود با تمامی ايرانيان جهان و حمايت از جنبش مردم ايران را اعلام کنيم. حضور تک تک ما، زنجير انسانی ای را که به گردن هيولای استبداد انداخته ايم محکم‌تر می کند.

ما بيشماريم

کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی

Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens
www.whereismyvote.fr

Rendez- vous
Marche : dimanche 7 février 2010, 14h00
De la Place de la République vers la Place de la Nation

Manifestation : jeudi 11 février 2010, 17h00-20h00
Place Saint-Michel, 75006 Paris


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016