شنبه 24 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبادی: تحریم سیاسی به جای تحریم اقتصادی، رادیو بین المللی فرانسه

شیرین عبادی در جلسۀ شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از جامعۀ بین المللی خواست به جای تحریم های اقتصادی از تحریم های سیاسی علیه حکومت ایران استفاده کنند.

شیرین عبادی، مدافع حقوق بشر و برندۀ جایزۀ صلح نوبل که در این نشست سخن می گفت تحریم های اقتصادی را به ضرر مردم ایران دانست و افزود با هرگونه حملۀ نظامی علیه ایران مخالف است و بهترین راه حل برای مقابله با حکومت ایران را تحریم سیاسی می داند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شیرین عبادی همچنین از کشورهای غربی خواست از فروش سلاح به ایران خودداری کنند. وی در مورد تحریم های سیاسی حکومت ایران گفت:" منظور من از تحریمهای سیاسی این نیست که کشورهای دیگر کاملاً روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کنند اما کشورهای غربی می توانند روابط سیاسی خود را با دولت ایران در سطح کاردار و کنسول کاهش دهند".

وی همچنین با انتقاد از کشورهای غربی گفت:" شما مردم ما را تنبیه می کنید یا حکومت را؟ به جای دادن ویزا به مردم عادی، سفر هیات های حکومتی و مقامات حکومتی ایران را تسهیل می کنید".

شیرین عبادی گفت تحریم های اقتصادی بر زندگی مردم ایران تاثیر منفی خواهد گذاشت و زندگی عادی آنها را با مشکل مواجه می کند. وی همچنین با اشاره به همکاری نزدیک دولت های چین و روسیه، افزود کمک این دو کشور به ایران به حکومت ایران امکان دور زدن تحریم ها را داده است.

شیرین عبادی همچنین از سازمان ملل خواست برای حاکم شدن صلح در ایران و آرام شدن ناآرامی ها در این کشور وارد عمل شود. وی با اشاره به وقایع پس از انتخابات گفت:" زمان آن فرا رسیده که حکومت ایران صدای مردم ایران را پس از هشت ماه بشنود، فردا خیلی دیر است، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند فردا با یک تراژدی روبرو خواهیم بود".

قرار است روز دوشنبه، گزارش سالانۀ ایران در مورد حقوق بشر در این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل قرائت شود. شیرین عبادی روز گذشته در گفتگویی با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه گزارش تهیه شده توسط دولت ایران را پر از نقض دانست و بر عدم رعایت حقوق بشر توسط حکومت ایران تاکید کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016