یکشنبه 25 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع خانواده بازداشت شدگان ۲۲ بهمن مقابل اوين، هم‌ميهن

صدها تن از خانواده های بازداشت شدگان ۲۲ بهمن از پنج شنبه تا نيمه شب جمعه در مقابل زندان اوين حضور داشتند. بر اساس آمار غير رسمی حدود ۲۵۰ دختر در ميان دستگير شدگان وجود دارد و آمار دستگير شدگان مرد بسيار بيشتر از اين است. مقامات رسمی هنوز آمار دقيق بازداشت شدگان ۲۲ بهمن را اعلام نکرده اند.

به گفته برخی از شاهدان عينی به دليل کمبود جا در زندان اوين تعدادی از بازداشت شدگان روز عاشورا از اوين آزاد شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده های بازداشت شدگان از بعد از ظهر پنج شنبه به تدريج برای پيگيری وضعيت نزديکان خود در برابر بازداشتگاه نيروی انتظامی در خيابان وزرا و همچنين زندان اوين جمع شده بودند.

با آغاز شب، رفته رفته بر تعداد خانواده ها افزوده شد. به گفته خانوادها، بيتشر بازداشت شدگان در فلکه دوم صادقيه و خيابان های اطراف دستگير شده اند.

اين گزارش حاکی است، در ساعات پايانی شب، به تدريج برخی از بازداشت شدگان از اوين آزاد شدند. اغلب آزاد شدگان دختران جوان بودند.

بيشتر آزاد شدگان به وسيله خودروهای «ون» از در اصلی زندان خارج شده و در زير پل بزرگ راه _ جايی خانواده ها در انتظار ايستاده بودند _ آزاد می شدند.

برخی از اين افراد در گفتگو با هم ميهن، رفتار صورت گرفته با خود در طول بازداشت را «خوب» و «مودبانه» توصيف کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016