چهارشنبه 28 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انصاری، عضو کميسيون اقتصادی مجلس: طبق آمار باک مرکزی، نرخ رشد اقتصادی سال گذشته ۲.۷ درصد بوده است نه ۶.۹ درصد، پارلمان‌نيوز

پارلمان‌نيوز: عضو کميسيون اقتصادی مجلس نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۸۷ را ۲.۷ درصد عنوان کرد : اين آماری است که بانک مرکزی اعلام کرده است و معلوم نيست آمار ارائه شده توسط رئيس جمهور از چه منبعی است.

جمشيد انصاری در گفتگو با مهر، درباره ارقام اعلام شده از سوی رئيس دولت مبنی بر رشد اقتصادی ۶.۹ درصد در سال گذشته گفت: آنچه من به عنوان عضو کميسيون اقتصادی مجلس می دانم اين است که طبق آمار بانک مرکزی که امسال منتشر شد، رشد اقتصادی ما در سال ۸۷ ، ۲.۷ درصد بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس کميته سياسی فراکسيون خط امام(ره)مجلس ادامه داد: اما آنچه مراجع مستقل جهانی اعلام کردند چيزی بين ۲.۳ تا ۲.۵ درصد است.

انصاری گفت: برای سال ۸۸ نيز پيش بينی مراجع مستقل چون بانک جهانی رشد ۱.۵ است.

عضو کميسيون اقتصادی مجلس در پاسخ به اين سئوال که درصورت صحت اين آمار و ارقام، آنچه رئيس جمهور ارائه کرده است براساس چه منبعی است، گفت: بهتر است از خود ايشان سئوال شود منبع اين آمار برای ما معلوم نيست.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد ديروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به خبرنگاری رشد اقتصادی سال گذشته را بيش از ۶.۹ درصد اعلام کرد و گفت: اين عدد رشد بالايی را نشان می دهد ضمن اينکه ما در بخش کشاورزی دچار خشکسالی و سرمازدگی نيز شديم. امسال نيز رشد اقتصادی ما با توجه به تحولات گسترده ای که در جهان اتفاق افتاده و همه کشورها با رشد منفی مواجه هستند خوب بوده است .

همچنين بنا براين گزارش، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران که آبانماه امسال منتشر شد ، نرخ رشد اقتصادی در نيمه اول سال ۸۷ با احتساب نفت به ۲.۷ درصد رسيد، اين در حالی است که اين نرخ رشد بدون احتساب نفت ۳.۴ درصد بود. رشد اقتصادی ايران در سال ۸۶ و با افزايش بی سابقه و چشمگير قيمت نفت به بالای ۶ درصد رسيده بود.

اين در حالی است که رشد اقتصادی ايران در پايان سال ۸۸ به عنوان سال پايانی برنامه چهارم بايد به ۸ درصد می رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016