پنجشنبه 29 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی معتمدی‌مهر تحت فشار برای اعتراف، رهانا

مهدی معتمدی‌مهر عضو نهضت آزادی ایران تحت فشار فیزیکی و روانی برای اعتراف به آنچه که مقامات امنیتی می خواهند قرار دارد .

رهانا: خبرها از ضرب وشتم مهدی معتمدی‌مهر از اعضای نهضت آزادی ایران و عضو کمیته دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه برای اعتراف به آنچه که مقامات امنیتی می خواهند، حکایت دارد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش رهانا مهدی معتمدی مهر مسئول کمیته آموزش و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران که از تاریخ سیزدهم دی ماه سال جاری به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و از آن تاریخ در وضعیت نامشخصی به سر می‌برد، بعد از گذشت ۴۷ روز تنها دو مرتبه تماس تلفنی کوتاه مدت داشته است .
هنوز مشخص نیست چه نهاد امنیتی مهدی معتمدی مهر را بازداشت و در چه مکانی نگهداری می‌کند .
وی پیش از این در تاریخ سی ام فروردین ماه ۱۳۸۸ به دلیل انتشار اطلاعیه «کمیته دفاع از انتخابات آزاد ،سالم و عادلانه» با عنوان «نظارت نهادهای مدنی و بین المللی، تضمین تحقق انتخابات آزاد، سالم و عادلانه»، به مدت ۴۵ روز در انفرادی بدور از امکانات اولیه بازداشت بود.
این رفتار مقامات امنیتی با عضو نهضت آزادی ایران در حالی صورت می گیرد که قانون بر اساس اصل سی و هشتم هرگونه شکنجه برای کسب اطلاع یا اقرار را ممنوع و اجبار شخص به شهادت، سوگند یا اقرار را مجاز ندانسته و چنین سوگند اقرار یا شهادتی را فاقد اعتبار و ارزش اعلام کرده است . همچنین بر اساس ماده پنج اعلامیه جهانی حقوق بشر »احدی را نمی توان تحت شکنجه، تنبیه یا رفتاری قرار داد که ظالمانه یا بر خلاف انسانیت و شوون بشری یا موهن باشد».
لازم به توضیح است خانواده‌های سایر بازداشت شدگان نهضت آزادی ایران نیز تاکنون موفق به دیدار با بازداشت شدگان خود نشده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016