شنبه 8 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایهود باراک: نیازی به هماهنگی کامل با آمریکا نیست، بی بی سی

ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل گفته است واشنگتن و تل آویو اختلافاتی در نگرش و قضاوت نسبت به برنامه های اتمی و تحولات داخلی ایران دارند که نیاز به هماهنگی دارد اما نه هماهنگی کامل.

آقای باراک که برای ملاقات با مقام های آمریکایی در واشنگتن به سر می برد افزود این اختلاف نظرها نیازمند تبادلاتی در این زمینه هاست اما اسرائیل "نیازی به هماهنگی در همه چیز" ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری رویترز وی با اشاره تلویحی به آمادگی اسرائیل برای تقابل با ایران گفت: ما مفتخریم که هرگز از آمریکا نخواسته ایم بیاید و برای ما بجنگد. ما ... به تعبیر چرچیل گفته ایم: ابزار را به ما بدهید، خودمان کار را انجام می دهیم."

وی روز جمعه در موسسه سیاستگذاری خاورنزدیک واشنگتن گفت برنامه های اتمی ایران احتمالا تغییر چندانی در "این گوشه جهان" ایجاد نمی کند، اما از نگاه اسرائیل دارای تاثیراتی اساسی در "نظم منطقه ای و با تبعاتی حتمی برای سراسر جهان" همراه خواهد بود.

با این وجود ایهود باراک که سیاستمداری میانه رو در دولت دست راستی بنیامین نتانیاهو بشمار می آید احتمال حمله اتمی ایران به اسرائیل را ناچیز دانست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس او گفت گمان نمی کند که "حتی اگر ایران به بمب (اتمی) هم دست پیدا کند از آن در منطقه استفاده کند."

ایهود باراک افزود: "آنها (مقام های ایران) رادیکال هستند، اما کاملا دیوانه نیستند. آنها روند تصمیم گیری پیچیده ای دارند و واقعیات را درک می کنند."

آقای باراک تلویحا اشاره به تلافی اسرائیل داشت که گفته می شود دارای زرادخانه هسته ای است.

وی همچنین از سیاستهای دیپلماتیک باراک اوباما برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران حمایت کرد و گفت نیاز به "تحریم های موثر در مدتی کوتاه" است.

وزیر دفاع اسرائیل افزود اما اگر این تحریم ها تاثیر گذار نبود باید آماده مراحل بعدی بود.

وی گفت ایران دستخوش تحولات و اختلافات درونی شدیدی شده اما نباید تصور کرد که "رژیم روحانیون پیش از دستیابی به سلاح اتمی سرنگون و یا اصلاح می شود."

در همین حال هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در ملاقات با ایهود باراک گفت واشنگتن به "رویکرد دوگانه" ادامه می دهد و همچنان "متعهد به حل دیپلماتیک و صلح آمیز" چالش اتمی ایران است.

وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد بدنبال اعمال تحریم های فلج کننده علیه ایران نیست، بلکه خواهان فشار بر حکومت ایران برای تغییر رویکرد هسته ای خود است.

پی جی کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "قصد آمریکا این نیست که تحریم های فلج کننده ای اعمال کند که ... بر مردم ایران تاثیر محسوسی بگذارد."

ایران برنامه های اتمی خود را صلح آمیز خوانده و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را همواره رد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016